Senaste nytt

Thai Airways generellt Uselt!?

Nicedase

Medlem
Någon som vet ifall HS-THP och HS-THQ också har den nya kabinen? Det ser ut som att de levererades till Hainan Airlines först även de.
 
Last edited:

Gin93

Ny medlem
Jag ska resa med Thai Airways Stockholm - Bangkok under November. Vet att AmEx Platinum inte har lika hög status längre som förr.

Men om jag skulle fråga om det är möjligt med en uppgradering i mån av plats vid check in + om att jag bokat med mitt AmEx Platinum. Vad är sannolikheten att man får en upgrade? Eller är det rent omöjigt 2023?


Tack så mycket på förhand
 

palmen

Moderator
Jag ska resa med Thai Airways Stockholm - Bangkok under November. Vet att AmEx Platinum inte har lika hög status längre som förr.

Men om jag skulle fråga om en möjlig uppgradering i mån av plats vid check in + om att jag bokat med min AmEx Platinum. Vad är sannolikheten att man får en upgrade? Eller är det rent omöjigt 2023?


Tack så mycket på förhand
Det är större chans att en snöboll överlever i Sahara än att du blir uppgraderad för att du viftar med Amex Platinum.

Det är inget speciellt kort längre, vem som helst kan få det och personalen struntar fullständigt i vilka kort du betalar din resa med.
 

Gin93

Ny medlem
Det är större chans att en snöboll överlever i Sahara än att du blir uppgraderad för att du viftar med Amex Platinum.

Det är inget speciellt kort längre, vem som helst kan få det och personalen struntar fullständigt i vilka kort du betalar din resa med.
Tack för ditt svar, uppskattas! Antar att det gäller samma sak från Bangkok - Stockholm? Och om man betalar för en uppgradering på plats, är det svindyrt eller bättre pris, båda hållen?
 

Rickard_O

Medlem
Tack för ditt svar, uppskattas! Antar att det gäller samma sak från Bangkok - Stockholm? Och om man betalar för en uppgradering på plats, är det svindyrt eller bättre pris, båda hållen?
Det är bara du som kan avgöra om det är svindyrt eller inte, troligen kommer du tycka det med tanke på att du inte bokade business från början.
Tror det är väldigt sällan man numera kan göra någon speciellt bra deal på att boka economy och uppgradera på flygplatsen, businesskabinerna är inte direkt tomma!
 

Gin93

Ny medlem
Tack för allas feedback. Jag undrade detta då jag läste om att förr brukade människor fråga om det fanns möjlighet till uppgradering i mån av plats. Men uppenbarligen är det inte så längre 2023. Och att nu har även AmEx tappat värde och är TRASH.
 
Toppen