Senaste nytt

Thai Airways drar ner på Stockholm

Bokade i mars!

Jag funderar på om jag ska ringa Tallinn och fråga om vi kan åka turkish hem från Ho Chi Minh City istället, det är bättre flygtider. Men jag hade sett fram emot massage i loungen på BKK samt en Singha på planet!

Jag försökte även ändra destination på min open jaw nu när direktflyget försvann.

Vi skulle resa ARN-HKT, KBV-BKK-ARN för att slippa resa över BKK på utresan. Nu blev vi ombokade till ARN-BKK-HKT och jag vill då istället byta sista legget till KBV men icke. HUACA 3 gånger innan jag tappade det och bokade en helt ny resa (exakt som jag ville) och bokade av min befintliga. Ett jävla idioti.
 

011430121

Medlem
Jag försökte även ändra destination på min open jaw nu när direktflyget försvann.

Vi skulle resa ARN-HKT, KBV-BKK-ARN för att slippa resa över BKK på utresan. Nu blev vi ombokade till ARN-BKK-HKT och jag vill då istället byta sista legget till KBV men icke. HUACA 3 gånger innan jag tappade det och bokade en helt ny resa (exakt som jag ville) och bokade av min befintliga. Ett jävla idioti.
Jag förstår att man inte kan få ändra destination, om det finns alternativa resvägar till slutdestinationen.
Är det en bonusresa?
 
Jag förstår att man inte kan få ändra destination, om det finns alternativa resvägar till slutdestinationen.
Är det en bonusresa?
Ja bonusresa. Jag förstår också att reglerna är så men tycker ändå att dom kunde avbokat/bokat ny resa åt mig när jag kontaktade dom kring de inställda flighterna och dom ändå skulle boka om mig. Det fanns awards och det inte medför några kostnader.
 

M.K

Medlem
Jag känner mig lite konspiratorisk, men väldigt lägligt med särsvensk flygskam och flygskatt, samtidigt som SEK kraschat. Såklart bättre att hålla Svensson hemma i sommar så inte missnöjet ökar över den nya fattigdomen mot nästan alla andra. Jag har heller aldrig sett så många inhemska turister här i Stockholm som i sommar.
 
Jag känner mig lite konspiratorisk, men väldigt lägligt med särsvensk flygskam och flygskatt, samtidigt som SEK kraschat. Såklart bättre att hålla Svensson hemma i sommar så inte missnöjet ökar över den nya fattigdomen mot nästan alla andra. Jag har heller aldrig sett så många inhemska turister här i Stockholm som i sommar.
Med tanke på de väldigt låga räntor som är nu så har nog de flesta svenskar med medelhöga lån mer pengar att spendera på semestern nu än tidigare.

Angående flygskam, jag känner en viss flygstolthet, att jag tar mig till andra platser och kulturer för att lära mig mer om världen.
 

M.K

Medlem
Att spendera hemma ja! Det spelar ingen större roll med några fler kronor mot alla valutor som ökat över 50%. Kolla t ex USD som jag så sent som 2015 växlade för drygt sex sek. Nästan tio sek nu. Dyrt blir det för många som väljer att stanna hemma i år. Jag ser det och officiell statistik kommer bekräfta!

Samma här. Jag känner ingen skam, tvärtom, över att besöka folk i andra länder och uppleva deras kulturer.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
@CLAES OSCARSSON Helt korrekt, sorry, skrev fel år. Roadtripen var 2014. Vi var där en hel månad den gången så minns faktiskt valutakursen.

Ja, den stora svingen var mellan 2014-2015 från strax över 6 till strax under 9 där den låg +-50 öre i 3 år. Efter en dipp slutet 2017 början 2018 ned under 8 och därefter snabbt upp mot 10:an. Troligen kan alla dessa rörelser relateras till hur väl SAS skött sin prioboarding.

SmartSelect_20190817-235757_Chrome.jpg
 
Toppen