Senaste nytt

Thai Airways drar ner på Stockholm

När jag var i Phuket i förra månaden hyrde jag en båt med besättning. Snackade med besättningen och de frågade varför svenskar slutat komma dit, att sen ifjol hade de märkt en ordentlig minskning av svenska turister. Jag berättade om flygskam för dessa killar och de såg ut som enorma frågetecken haha

Inte bra. Ombokad via Bangkok men vill ha nattflyg pga barn. Nu är goda råd dyra.

Fast då är väl TG961 perfekt? Vi flög den nyss med MiniBrandten (5år) och lyfte eftermiddag, åt middag, somnade, vaknade tidig morgon i Thailand och åt frukost.

Edit: Aha du ville kanske ha direktflyg till HKT. Äh, det är bara ett litet hopp från BKK så hinner ni lite lounge och sträcka på benen.

Jag var inbokad på flight TG 962 BKK-ARN i januari med familjen. Hade ingen aning om den inställda flighten men ser nu när jag uppdaterar SAS-appen att vi blivit ombokade till TG960 12 timmar senare, avgår 01.25. 01.25 betyder kl. 04.25 Australiensisk tid (Sydney) därifrån vi kommer. Ingen rolig tid att åka till flygplatsen med två små barn.

Jag har fått flera mail den senaste tiden som berättar att mina flyg fått ändrad tid med 5 minuter, men detta har jag inte fått någon notering om alls!

När bokade ni TG963 eller 962? Jag började leta resa för två-tre veckor sedan och då fanns inte de på thais sida.

När bokade ni TG963 eller 962? Jag började leta resa för två-tre veckor sedan och då fanns inte de på thais sida.
Bokade i mars!

Jag funderar på om jag ska ringa Tallinn och fråga om vi kan åka turkish hem från Ho Chi Minh City istället, det är bättre flygtider. Men jag hade sett fram emot massage i loungen på BKK samt en Singha på planet!

När jag var i Phuket i förra månaden hyrde jag en båt med besättning. Snackade med besättningen och de frågade varför svenskar slutat komma dit, att sen ifjol hade de märkt en ordentlig minskning av svenska turister. Jag berättade om flygskam för dessa killar och de såg ut som enorma frågetecken haha
Jag var i Singapore i juli. Åkte taxi och pratade med taxichauffören med bilradion i bakgrunden och hörde Sweden nämnas och lystrade till lite mer och insåg att man intervjuade en svenska och snart hördes "flygskam" och efter det siffror på hur mycket flygandet har minskat i Sverige. Det var inte Greta i radion.

Jag var inbokad på flight TG 962 BKK-ARN i januari med familjen. Hade ingen aning om den inställda flighten men ser nu när jag uppdaterar SAS-appen att vi blivit ombokade till TG960 12 timmar senare, avgår 01.25. 01.25 betyder kl. 04.25 Australiensisk tid (Sydney) därifrån vi kommer. Ingen rolig tid att åka till flygplatsen med två små barn.

Jag har fått flera mail den senaste tiden som berättar att mina flyg fått ändrad tid med 5 minuter, men detta har jag inte fått någon notering om alls!

Det verkar som att de bokar om först och informerar sen. Fick Mail om detta imorse.

• Gilla
Reactions: Gus

Är väl knappast flygskam? Snarare invasionen av andra nationaliteter och totalt turist-förstört i stora delar..flygskam borde ha en egen tråd, över hur idiotiskt det är. Klädskam, barnskam etc etc.. vi svenskar är bra att självplåga oss för det Goda Samvetets skull..

Toppen