Senaste nytt

Thai Airways "byter" terminal på Arlanda flygplats

Nu har jag fått bekräftat från min Swedavia källa att Thai ska använda gate F 69 från och med 11/11.
Det gäller både ankomst och avgång.
Samtliga Thai resenärer kommer alltså få en rejäl promenad till gaten eller till bagage bandet ;)

Det må så vara, men många av dem såg betydligt äldre ut. Inte minst för att de var så skitiga på utsidan...

P.S. Samma sak gäller för övrigt flera andra bolag. Noterade i London senast att flertalet av BAs 747-400 ser nästan fallfärdiga ut och är i desperat behov av en tvätt. Blev inte bättre när man kom in på planet och mattorna är trasiga, silvertejp lite här och var och trasiga stolsfickor. Men i övrigt var flighten ok.

I undantagsfall har man ankommit till F även tidigare, men i 9 fall av 10 har både ankomster och avgångar varit från B.

Mvh
/NotRyan
Sedan F-piren invigdes har då 10 av 10 av mina ankomster varit dit under 747:eran (Har inte provat 777.)

F ö så vill jag minnas att man var tvungen att genomgå en extra security längst ut på B-piren, och att slippa den ska man nog lägga på plussidan när man bedömer gångavstånd etc. (Å andra sidan fanns det ju en trevlig liten bar därute. ;-) )

Sedan F-piren invigdes har då 10 av 10 av mina ankomster varit dit under 747:eran (Har inte provat 777.)

F ö så vill jag minnas att man var tvungen att genomgå en extra security längst ut på B-piren, och att slippa den ska man nog lägga på plussidan när man bedömer gångavstånd etc. (Å andra sidan fanns det ju en trevlig liten bar därute. ;-) )

Not Ryan har rätt..det hände men var aldrig vanligt att TG med 747-400 ankom till Pir F & sedan bogserades till gate 17/18 innan avgång.
Du måste ha lyckats pricka in de flesta av de ovanliga tillfällerna...för det har aldrig varit vanligt förekommande sedan Pir F öppnades 2003.

Nu har jag fått bekräftat från min Swedavia källa att Thai ska använda gate F 69 från och med 11/11.
Det gäller både ankomst och avgång.
Samtliga Thai resenärer kommer alltså få en rejäl promenad till gaten eller till bagage bandet ;)

OJ OJ.. Ingenting är värre än F69! Man har ju nästan gått till Bangkok då man är framme där. Sen från loungen betyder språngmarsch och svettig kropp vid sen boarding. Ja visst ja, man skall ju vara vid gaten minst 20 minuter innan avgång.. Glömde..

Swedavia vägrar ha Norwegian på F, och med deras nya Longhaul rutter samt London/Dubai flighterna så är dom ständigt på 18/19/20 tillsammans med QR,TK och SU. Just därför har dom flyttat TG till F.

Börjar bli off topic nu, men nån som vet varför man inte koncentrerar alla non-schengen till en pir, t.ex. F-piren och på så sätt slipper ha flera passkontroller utan kan fokusera på att bemanna en bra, istället för att det är kö i ena och folk som rullar tummarna i andra.

Toppen