Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Jo, klart att jag vet att det funkar så på de flesta linjer inom Europa. Men nu snackar vi longhaul och det känns som om U-klass på Thai nästan kommer bli för bra med 180-graders säten, som de skall använda enligt Thais svenska hemsida, för de 10.000-18.0000 kronor det kostar om man jämför med att köpa en biljett i C för 35.000 kr. Har man dessutom *A Guld så får man ju lounge och bagagefördelar där.
Problemet kommer dock kanske bli att det blir riktigt svårt att få tag i U-klass biljetter eller att Thai sätter högre priser.

Jo, klart att jag vet att det funkar så på de flesta linjer inom Europa. Men nu snackar vi longhaul och det känns som om U-klass på Thai nästan kommer bli för bra med 180-graders säten, som de skall använda enligt Thais svenska hemsida, för de 10.000-18.0000 kronor det kostar om man jämför med att köpa en biljett i C för 35.000 kr. Har man dessutom *A Guld så får man ju lounge och bagagefördelar där.
Problemet kommer dock kanske bli att det blir riktigt svårt att få tag i U-klass biljetter eller att Thai sätter högre priser.

Fetmarkerade troligt utfall. Åka Thai-U för under 20k till Australien som var priset sist dealen fanns att tillgå (då med "riktig" C på Australien-legget) var ju redan det en rätt bra deal.

Inget nytt.
På AY kan du på vissa longhaul linjer åka 180 graders stol t o m på Y biljett om du är elit.
Eller full C mot ett pristillägg om 2-3 tusen mot Y enkel resa.

Läste precis följande rader på Thai's svenska Facebooksida.
Lite skumt att det står med start den 16 juli i första stycket och 27 oktober i det andra.

ÄNTLIGEN! Thai Airways uppgraderar och ökar frekvenserna på Skandinavien i sommar och höst. Med start den 16 juli försvinner bolagets välkända Boeing 747-400 från Arlanda och ersätts av Boeing 777-300ER. Det skriver den fristående sajten Airline Routes.

Det innebär att TG 960 på sträckan Bangkok – Arlanda och TG 961 Arlanda Bangkok från den 27 oktober, flygs med Thais nya Boeing 777. Ombord blir det tre klasser eftersom Thai delar av de 42 sätena i första klass och gör dem till 24 business och 16 premium economy.

Redan innan dess sätter Thai in flygplanstypen på rutten till Köpenhamn när linjen ökas till nio avgångar i veckan under sommarperioden. Det är de två extra turerna på fredagar och söndagar, TG 952/953 som flygs med trippelsjuan medan den ordinarie linjen TG 950/951 också i fortsättningen blir en 747-400-linje.

Hittills är det bara Oslo av de tre stora flygplatserna i Skandinavien där Thai använt Boeing 777.

Reiser fra cph torsdag den 26 sept,TG 951 og det er en 777-300ER. Har fått plass i premium økonomi. Setekonfig er 1-2-1

Confirmation Number:Thai Airways Intl xxxxxx
Flight Number:Thai Airways Intl - TG 951
Fare type: Premium economy
Aircraft: Boeing 777-300
Meal: MEAL (NON SPECIFIC)
Baggage: 30 kilogram(s) per traveller

Last edited by a moderator:
Välkommen till BusinessClass.se, xblikken!
Jag tog bort bokningsnummer från ditt inlägg för säkerhets skull.

Lite OT.
Jag gillar THAI Business class stolar som används på Airbus A380 (vilket verkar ha samma modell som på Boeing B777-300ER till Stockholm/Köpenhamn).
Mycket utrymme, lagom privat speciellt när man sitter vid fönstret. Det är inte heller något problem om man reser som par eller med infant då man kan välja 2 säte i mitten rad.

Bokad på TG961 ARN-BKK den 24 juli och equipment anges till B777-300. Samma för hemresan den 8 aug.

Enligt Thai Airways i Stockholm har den maskin jag ska flyga med exit på rad 40 - vilket gör att inte en enda av varianterna på Seatguru stämmer.

Det verkar vara den helt nya 777-300ER i tvåklasskonfiguration det rör sig om då de anger att den börjar trafikera ARN den 16 juli. Har googlat och försökt hitta seatplans på Thais nya 777'or - dock utan framgång. Någon som kan ha tips? Är intresserad av att veta hur det ser ut med tvåsäterskonfiguration mellan aisle och window. Många 777'or verkar ha några sådana rader.

Toppen