Senaste nytt

Testa ny tjänst för bonusresor – söker feedback

Givande och givande.
Flygplatser saknas och få resultat dyker upp.
EUR - North America får jag inte upp några resultat i någon klass.

Potiential finns, men det är väldigt mycket BETA.
Vilka brister har du hittat.
Det är bra, jag har lagt till lite flygplatser och uppdaterat mobilsidan något så den bör flyta på bättre. All form av feedback är välkommen.

När man söker på regioner så tar den bara cachat resultat, vilket innebär tidigare sökningar och alerts. Så den funktionen (samma med trip builder) fungerar bäst när det är många sökningar och aktivitet på sidan.

När man söker på regioner så tar den bara cachat resultat, vilket innebär tidigare sökningar och alerts. Så den funktionen (samma med trip builder) fungerar bäst när det är många sökningar och aktivitet på sidan.

Ja, i min begränsade testning är allmänna sökningar på cachade resultat oanvändbara eftersom cachen verkar vara i stort sett tom än så länge.

Vore intressant att veta om denna tjänst har eller planeras ha några fördelar jämfört med Awardfares.

Ja, i min begränsade testning är allmänna sökningar på cachade resultat oanvändbara eftersom cachen verkar vara i stort sett tom än så länge.

Vore intressant att veta om denna tjänst har eller planeras ha några fördelar jämfört med Awardfares.
Jag tror att Trip-builder kan bli användbar i framtiden om man har många cachade resultat. Den tar då fram en tur och retur resa till vald region och därmed en t/r resa. Även mixade klasser som business på utresa och ekonomi på hemresa (behöver dock uppdatera lite filter där).

En annan grej som det planeras för är om man hittar en bonusresa men ingen hem/utresa ska man kunna söka för att få pris på en enkelvägsbiljett (som då kan ha ett specialpris med lite kreativitet). Utöver det planeras det även för vanlig sökmotor för flygbiljetter till nettopriser, där förhoppningen är att få bra avtal. Har redan idag ett par avtal med schyssta priser (och vi har IATA ackreditering).

Ytterliggare är ju något som kanske många på detta forumet inte behöver - bokningsservice till bästa pris. Det kan ju iofs vara skönt att slippa stångas med SAS när man väl ska boka en klurigare bonusresa, eller inte vill leta själv.

Det är bra, jag har lagt till lite flygplatser och uppdaterat mobilsidan något så den bör flyta på bättre. All form av feedback är välkommen.

Hade man kunnat få någon AI att söka 24/7 så hade cashat resultat varit grymt.
Sedan en bredare datumvy är alltid välkommet men räknar med att icke specificerade datum också är baserat på tidigare gjorda sökningar

Toppen