Senaste nytt

Test av olika brusreducerande hörlurar

johhenrik

Medlem
Jag tog och testade ett par Bose-kopior idag på Nanjing fake market som @Traveller snackade om tidigare i denna tråd (tror det är denna tråd iaf). Jag hade mina med mig och jag kunde verkligen inte höra någon skillnad alls, och då är jag kinkig när det gäller ljud. Det måste ju fasen vara original som av någon anledning kasserats eller så. Otroligt tyckte jag, det trodde jag aldrig. Testade ett par QC-25 också, men de var jag inte nöjd med. Ska prova ett par hemma, då en kollega köpte ett par nyligen, så får vi se om jag uppfattar samma skillnad.

Gick därifrån med 2 st Bluetooth-högtalare och 500 spänn fattigare :) Tänkte köpa ett par Bose Soundlink Mini-kopior, men jag gillade de jag köpte bättre. Ett par no-name-historier med schysst tryck. Blir perfekt som resehögtalare i badrummet. Gillar att lyssna på nyheterna när jag duschar. :)
 

agehall

Medlem
Se bara upp med QC20-kopiorna! De är märkbart sämre än originalet imho!

Annars är det lätt att shoppa lite för mycket på det där stället. @Traveller - så "din" helikopter i butik i Houston igår. USD370 skulle de ha för den...
 

Johannes

Medlem
Har igår köpt ett par av Elgigantens egna märke Sandstrøms som nämns här tidigare, helt ok lurar men inte mycket till brisreducering, nu hade dock Elgiganten 10% på sitt redan nedsatta pris så de kostade mig 359 kr. Känns som ett ok pris för denna instegsmodell DSC_0859.JPG
 

Kiev

Medlem
Absolut :)

Är det någon som provat musiker in-ear monitorer? typ In-Ear Monitors | Ultimate Ears Pro de skall ta ner ljudet med 26db om jag fattar rätt.

Ja, hvis du går til en annen tråd finner du dette:
Starkey TUNZ Duo

Bruker ikke disse så mye lengre. Problemet er at de er HELT tette, så ved endring I trykk må man utligne undertrykk/overtrykk i øret. De har fortsatt svært mye bedre lydkvalitet enn noe Bose kan stille opp med, men hvor bra lydkvalitet trenger man for å se gamle sesonger av Big Bang Theory :rolleyes:
 
Toppen