Senaste nytt

Test av drinkar i loungen Conrad Bali

God kväll!

Min resa genom drinklistan gör ikväll stopp på två klassiska drinkar. Eftersom jag provat dessa vid tidigare tillfällen har jag visst mått av förväntningar och något att referera till.

Tequila Sunrise
image.jpeg

Tequila har jag har svårt för sen alla tequila race på 90-talet. Denna drink är något helt annat, läskande med bra balans mellan citrussyra, sötma och beska (grenadine?). En solklar :)

Singapore Sling
image.jpeg

Denna drink har jag provat en gång tidigare ombord Singapore Airlines. Då tyckte jag den var för söt och platt - ingen syra som stack ut, tänkte då aldrig mer! Kvällens drink fanns i två varianter vodka eller gin. Valet var lätt för mig, gin!
Denna Singapore Sling hade allt jag saknade från första försöket, läskande med pigg syra! Mums, den får :)

Väldigt kul tråd @SeaPlanePilot :D Många klassiker som avverkas från drinklistan. Men Long Island Ice Tea Illusion var något nytt för mig inom "Ice Tea"-familjen faktiskt. Och som naturligtvis måste testas! För vanlig Long Island Ice Tea är en favorit om den är välblandad. Men den versionen som du provade skiljer sig en del från originalet.

Hallå!

Fredagskväll och 1/3 genom listan!

Conrad Temptation, måhända deras signaturdrink? Ljus rom, ananaslikör, bananlikör, ananas- och citronjuice.
image.jpeg

Som en Piña Colada utan kokos med en hint av banan. Nej, det finns bättre alternativ. Veckans första :(

Blue Hawaiian. Ljus rom, blå curaçao, kokos- och ananaslikör, ananasjuice och kokoskräm.
image.jpeg

Smakar precis som en Piña Colada, gott! Utan att tveka ger jag den en :)

Caipirinha
image.jpeg

Sååå fräsch! Kraftfull limesmak och kristallsocker som krasar så gott mellan tänderna! Bäst på listan än så länge -längtar redan efter nästa! Såklart en :)

Toppen