Senaste nytt

Test av drinkar i loungen Conrad Bali

God kväll!

Halvvägs in i listan har jag kommit till två drinkar som jag har smakat vid ett flertal tillfällen. Med detta menar jag att jag har en hyfsad referens och borde veta hur dessa drinkar ska smaka.

Bloody Mary. Jag har samma inställning till denna drink som till råbiff, om inte sammanhanget är det rätta kan upplevelsen bli riktigt dålig! Som exempel funkar Bloody Mary bra för mig ombord flygplan.
image.jpeg

Jag var på rätt humör för denna grönsaksdrink, välgjord mix mellan tomat och vodka.
@Matsson det behövdes ingen extra tabasco, det var redan rejält drag!
Saknade selleristjälken. God drink som får en :)

Piña Colada. En sol- och badsemester är inte komplett utan en Piña Colada!
image.jpeg

En bra Piña Colada ska ha mycket kokos och vara lent krämig i konsistensen. Denna är perfekt! Vill ha mer! En stark :)

Förstår inte varför bartendrar utanför Brasilien envisas med brunt socker.
Min erfarenhet är att det är svårt att få tag i raffinerat (vitt) rörsocker utanför Brasilien (och en del andra länder i den regionen).
Och ska man vara lite petig så ska det inte vara ljus rom i en Caipirinha, det ska vara Cachaca som är ett slags "sockerrörsbrännvin".

Angående teorin att Bloody Mary smakar bäst på flygplan så finns det väl t o m vetenskapliga studier på att umami passar bra i torr luft med lägre tryck? Tomatjuice har väl alltid varit poppis ombord, framförallt i Tyskland och USA har jag märkt.

Konnichiwa!

Jag har sett att det är mycket japanska gäster på hotellet och i loungen. Drinklistan finns på två språk, engelska och japanska. Maten som serveras här är ofta sushi och tempura. Så ikväll har jag kommit till en drink som jag sett fram emot att testa - Japanese Slammer. Sake, umeshu, triple sec, apelsin juice, sweet & sour.
image.jpeg

En lättdrucken, alkoholsvag drink som gav ett gott första intryck. Apelsinsmaken dominerar - men någon annan ingrediens kunde jag inte direkt spåra. Den får en :)

Sake vet jag hur det smakar. Däremot blev jag nyfiken på den andra ingrediensen umeshu som jag googlade fram att det är ett japanskt plommonvin. Jag fick prova detta i ett särskilt glas.
image.jpeg

Jag blev lite förvånad eftersom det har en frisk smak av päron! Mycket gott!

Ikväll ska jag prova en drink som ser trevlig ut och som jag sett varje kväll serveras till bordsgrannarna runt omkring mig. Förväntansfullt beställer jag Frozen Fruit Daiquiri. Den finns i fyra olika fruktsmaker, jordgubb, ananas, banan och mango. Eftersom jag har svårt för att välja beställer jag två olika sorter, jordgubb och ananas.
image.jpeg

Ser inbjudande och festliga ut men tyvärr är de blaskiga och ger inget bestående intryck. De får båda :(

Jag går raskt vidare till nästa drink i listan som är Cosmopolitan.
image.jpeg

Detta är en drink som är fyllig, på gränsen för spritig, men lime- och tranbärsjuicen balanserar bra och ger en frisk fruktighet som jag uppskattar. Den får en :)

Margaritaafton!

Denna amerikanska måltidsdryck (iallafall på kryssningsfartyg) har jag sett fram emot att få prova. Tre olika varianter står på tur i listan.
Classic Margarita.
image.jpeg

För det första gillar jag inte saltkanten och för det andra är den för spritig. Den får en :(

Nästa är Blue Margarita.
image.jpeg

Också spritig men inte lika mycket som Classic. Trevligt med fruktkött av passionsfrukt. Kan tänka mig igen - den får därför en :)

Fruit Margarita, går att välja mellan jordgubb, banan, melon, ananas och mango. Jag valde ananas eftersom det är en av mina favoritfrukter.
image.jpeg

För spritig och helt enkelt inte god. Utan tvekan en :(

Hej alla!

Jag är inte särskilt bra på drinkar, det brukar oftast bli vin när jag besöker en lounge. Men här på Conrad Bali, som har en mycket trevlig lounge, blev jag frestad att testa en gedigen lista på 21 olika drinkar.
Vi ska vara här två veckor så nu ser jag min chans att göra en resa i drinkarnas värld. Testet är högst ovetenskapligt och består av två bedömningsnivåer: :) (kan dricka igen), :( (vill inte dricka igen).
Turordningen är strikt uppifrån och ner i listan.
Nu kör vi!

Kvällens drink: Blue Lagoon
Visa bifogad bild 54448
Denna vodkadrink med härlig färg ger jag :)

Ser mycket god ut!

Margaritaafton!

Denna amerikanska måltidsdryck (iallafall på kryssningsfartyg) har jag sett fram emot att få prova. Tre olika varianter står på tur i listan.
Classic Margarita.
Visa bifogad bild 54717
För det första gillar jag inte saltkanten och för det andra är den för spritig. Den får en :(

Nästa är Blue Margarita.
Visa bifogad bild 54718
Också spritig men inte lika mycket som Classic. Trevligt med fruktkött av passionsfrukt. Kan tänka mig igen - den får därför en :)

Fruit Margarita, går att välja mellan jordgubb, banan, melon, ananas och mango. Jag valde ananas eftersom det är en av mina favoritfrukter.
Visa bifogad bild 54720
För spritig och helt enkelt inte god. Utan tvekan en :(

En av mina bästa drinkar som jag har smakat är : en frozen margarita i bangkok, dvs man kan inte bedöma en drink efter "ett drinkställe eller land"

Toppen