Senaste nytt

Test av drinkar i loungen Conrad Bali

Toppenbra att ha i bakfickan så man inte "slösar bort" onödiga drinkar när vi skall dit i mitten av augusti för ett par veckors rekreation.
Tycker för övrigt precis som du skriver att det är en mycket trevlig lounge.

Ohoj!

Va kul att det finns ett intresse för min tråd :)

Kvällens drink har jag inte hört talas om tidigare: Long Island Ice Tea Illusion. Den består av fem vita spritsorter, vodka, gin, rom, tequila och triple sec, lime juice, cola vodka (!?), kokos- och melonlikör, blå curaçao, ananas och citron juice. Konstigt nog finns inte te i innehållsdeklarationen men det anses väl vara underförstått.
image.jpeg

Denna drink är frisk och inte så söt. Ganska obalanserad med dominerande spritsmak, men jag ger den en :)

Hej alla!

Jag är inte särskilt bra på drinkar, det brukar oftast bli vin när jag besöker en lounge. Men här på Conrad Bali, som har en mycket trevlig lounge, blev jag frestad att testa en gedigen lista på 21 olika drinkar.
Vi ska vara här två veckor så nu ser jag min chans att göra en resa i drinkarnas värld. Testet är högst ovetenskapligt och består av två bedömningsnivåer: :) (kan dricka igen), :( (vill inte dricka igen).
Turordningen är strikt uppifrån och ner i listan.
Nu kör vi!

Kvällens drink: Blue Lagoon
Visa bifogad bild 54448
Denna vodkadrink med härlig färg ger jag :)

Kul tråd :)

Det var ett tag sedan jag var där. Är detta loungen för de "vanliga" rummen eller är det den mer exklusiva delen av Conrad?

Long Island Ice Tea har inget te i sig, namnet kommer ifrån utseendet och smaken. Vilket gör det här namnet lite roligt faktiskt ;)

Oavsett så är det en kanontråd, A+ for effort! GoGo SeaPlanePilot

Long Island Ice Tea är fullkomligt livsfarlig, innehåller massor av olika spritsorter. Man är nästan helpackad efter en drink. Dessutom är den inte säskilt god, i regel för mycket coca cola smak.

Long Island Ice Tea har inget te i sig, namnet kommer ifrån utseendet och smaken. Vilket gör det här namnet lite roligt faktiskt ;)

Oavsett så är det en kanontråd, A+ for effort! GoGo SeaPlanePilot

Long island, i original version är en favorit om den är bra blandad med bra kvalitet på spriten, men som sagt de kan vara potenta.... :)

ett klassiskt filmklipp från en mindre bra film om ämnet.... :)

Toppen