Senaste nytt

Taxi Stockholm kräver förbokning på Arlanda

henke12

Medlem
Får man fråga varför du inte tog en Bolt eller Uber då? Jobbigare att redovisa kvitton om det är en jobbresa eller arbetsgivare som kräver visst bolag?
Ibland kan ju surge'n tippa över vad Taxi Stockholm tar och då är man inte kaxig när man är lite snål :D
Bra fråga!!! Var så fokuserad på att inte låta turister åka fultaxi som stod och skrek och gapade samt att jag inte ville ta av handskarna

Lovar att inte göra om den missen!
 

Hachans

Medlem
Bra fråga!!! Var så fokuserad på att inte låta turister åka fultaxi som stod och skrek och gapade samt att jag inte ville ta av handskarna

Lovar att inte göra om den missen!

Förstår inte varför inte Arlanda bara kan störa sönder deras affärsmodell. Stationera p-vakter permanent där de parkerar, skyddsvakter som avvisar dem, flygande besiktningar på deras bilar från polisen.
 

Hachans

Medlem
Eller flytta de längst bort. Varför de ska stå närmast utgången är en gåta för mig.

Precis så. Man kan också skylta stoppförbud för taxi överallt och sen vara på dem som hökar. Nu ser jag dem ofta på terminal 2, de står och gömmer sig nere i lastgatan vid Jetpak. Det borde inte vara svårt att ha parkeringsvakter eller polis där.
 

Sven

Medlem
Tog en UBER igår från Landvetters flygplats. När fakturan kom hade man lagt på 49 kr avseende ” flygplatsavgift”. Ingen större summa men är det något nytt som man får räkna med? ( Föraren passerade inte taxibommarna)
 

Jannes

Medlem
Tog en UBER igår från Landvetters flygplats. När fakturan kom hade man lagt på 49 kr avseende ” flygplatsavgift”. Ingen större summa men är det något nytt som man får räkna med? ( Föraren passerade inte taxibommarna)
På ARN har jag 86kr från senaste. Hämtades vid app-stolpen brevid vanliga taxi-parkeringen, så han passerade bommen.
 

mha321

Medlem
Tog en UBER igår från Landvetters flygplats. När fakturan kom hade man lagt på 49 kr avseende ” flygplatsavgift”. Ingen större summa men är det något nytt som man får räkna med? ( Föraren passerade inte taxibommarna)
Om han inte passerade taxi bommen så tror jag han bröt mot reglerna. Taxi passagerare får varken hämtas eller lämnas utan bom.

Poängen är såklart att få in flygplatsavgiften på intäkten utan att faktiskt betala till swedavia. De betalar 39.80 per passage till swedavia ser det ut som. "slippa" den utgiften blir ju lite pengar om man har ett gäng körningar.
 
Toppen