Senaste nytt

Taxi Stockholm kräver förbokning på Arlanda

Sir Lemon

Medlem
Jag noterade (efter kommunicerande med taxi-chaufför hos Taxi Sthlm) att priset per definition är lägre Stockholm-Arlanda än Arlanda-Stockholm. Lite udda, men antagligen beroende på marknaden: fler vill åka ”in” till staden än tvärtom.
 

Rickard_O

Medlem
Jag noterade (efter kommunicerande med taxi-chaufför hos Taxi Sthlm) att priset per definition är lägre Stockholm-Arlanda än Arlanda-Stockholm. Lite udda, men antagligen beroende på marknaden: fler vill åka ”in” till staden än tvärtom.
Arlanda-Stockholm innehåller flygplatsavgift, 2022 tror jag den va på 90:-
 

Sir Lemon

Medlem
Det jag försökte att påpeka är att Taxi Sthlm tillämpar rejält skilda priser beroende på riktning, som ordentligt överskrider avgift för flygplatsen.

(Dessutom kan man ju undra varför flygplatsavgiften inte behövs vid leverans av passagerare till ARN men inte från).
 
Jag noterade (efter kommunicerande med taxi-chaufför hos Taxi Sthlm) att priset per definition är lägre Stockholm-Arlanda än Arlanda-Stockholm. Lite udda, men antagligen beroende på marknaden: fler vill åka ”in” till staden än tvärtom.
Det har jag sett på andra flygplatser också. Alltid tyckt det varit rimligt med tanke på att taxichauffören behöver vänta längre vid hämtning på flygplats, ibland även möte upp i terminalen.
 

mha321

Medlem
För mig skiljer det exakt 130 spänn också.

100 är ju Swedavia så det får man nog fråga dem om varför.

Resten är kanske delvis för att det ingår 30 minuters väntetid. På resan till flygplatsen blir det väntetaxa från första sekunden. (har flera gånger blivit debiterad väntetaxa för några sekunder. Inklusive när jag stått bakom bilen och väntat på att få öppnat... Det blir ibland löjligt...)
 

henke12

Medlem
Är det någon som har ett svar på varför förbokade taxi 8 gånger av 10 envisas att börja telefonterrorisera en precis efter landning?
Oerhört irriterande i min värld. Idag fick jag klicka bort samtal 3 gånger under intaxning.
Sen när jag väl svarar frågar de var jag är och blir förvånad när jag svarar i flygplanet.

De måste väl kunna kolla på FR24 eller swedavia.se?!
Och hos både Taxi Stockholm och Cabonline anger man ju om man har incheckat bagage eller inte.
Trots de kommer frågan per telefon....
#dagensilandsproblem
I ren affekt förbokade jag ingen taxi i fredags.
Ankom från MMX vid 17.05


Blev rejält pikad av taxigudarna då det resulterade i 20 minuters kö i -19 grader
Men det positiva var att jag slapp utstå telefonterror :cool:
 

Rickard_O

Medlem
I ren affekt förbokade jag ingen taxi i fredags.
Ankom från MMX vid 17.05


Blev rejält pikad av taxigudarna då det resulterade i 20 minuters kö i -19 grader
Men det positiva var att jag slapp utstå telefonterror :cool:
Får man fråga varför du inte tog en Bolt eller Uber då? Jobbigare att redovisa kvitton om det är en jobbresa eller arbetsgivare som kräver visst bolag?
Ibland kan ju surge'n tippa över vad Taxi Stockholm tar och då är man inte kaxig när man är lite snål :D
 
Toppen