Senaste nytt

Tapster X SAS Ring

Spontant (och utan att vara användare av den) känna det som den stora risken med att den inte går att låsa är om man tappar den eller får den stulen. En låst telefon kan inte genomförs betalningar I det läget. Ett nfc kort kan göra betalningar av låga belopp men kräver pin på högre. Finns det en beloppsgräns på ringen som går att ställa in?
Det går att spärra ringen, bara att ta bort den i appen.

Och även för ringen krävs pin vis större belopp, vet inte om det beror på vilket kort man använder men på SAS MC som jag kör så verkar limit vara runt 500sek/blipp.

Jag kan inte se hur ringen skulle vara mindre säker än ett fysiskt kort på något sätt.

F'låt lite off-topic:
Min dotters armband (Nordea brandat) verkar ha helt slutat fungera. Gick inte att blippa på en terminal hur vi än försökte och där jag senare kommade med egen telefon och NFC (läsa av "Tapster share" och sedan försökte lägga till nytt arband i tapster-appen) fick jag heller ingen kontakt.

Hon har inte gjort något anant än vad barn normalt gör, så den har blivit blöt och blivit klämd i någon klätterställning vilket den borde tåla? Den är typ 3 månader gamal. Någon annan med tapster-produkter som bara stendött?

Var på badhuset med barnet förra helgen. När glassen skulle inhandlas kände jag att en Tapster-ring hade suttit fint.

Så frågan till expertisen här är hur ringen funkar nu efter ett antal månader?

Har haft ringen sen i somras och är galet nöjd. Och då hade jag ändå en reklamation som jag hade 0 feedback på under 3 veckor från Tapster. Haft 10-talet komplimanger från alla möjliga som sagt att de ska skaffa en. Allt från taxichafförer som tappar hakan till folk i tyska affärer som undrar om jag verkligen betalt eller inte. Köpt armband till mina döttrar nu med.

Var på badhuset med barnet förra helgen. När glassen skulle inhandlas kände jag att en Tapster-ring hade suttit fint.

Så frågan till expertisen här är hur ringen funkar nu efter ett antal månader?
Ringen fungerar över förväntan. Rent tekniskt håller den bra, men den stora grejen för mig är hur mycket smidigare betalning blivit. Det verkade som en löjlig grej när jag hoppade på, nu är jag mycket nöjd.

Armband för barn är lite mer so-so. Chip:et dog bara knall och fall i dotterns armband. Kan vara en tillfällighet men hon får vara lite försiktigare med sitt nya.. Men det som stör mig mest är att det inte går att koppla till Revolut-barn konto (eftersom barn-kortet är MC och bara Tapster stöder bara revolut visa).

För mig funkar den jättebra. Till en början funkade den inte på Coop. Men nu funkar den överallt för min del.

Har haft ringen sen i somras och är galet nöjd. Och då hade jag ändå en reklamation som jag hade 0 feedback på under 3 veckor från Tapster. Haft 10-talet komplimanger från alla möjliga som sagt att de ska skaffa en. Allt från taxichafförer som tappar hakan till folk i tyska affärer som undrar om jag verkligen betalt eller inte. Köpt armband till mina döttrar nu med.

Funkar toppen, inte haft problem en enda gång.

Ringen fungerar över förväntan. Rent tekniskt håller den bra, men den stora grejen för mig är hur mycket smidigare betalning blivit. Det verkade som en löjlig grej när jag hoppade på, nu är jag mycket nöjd.

Armband för barn är lite mer so-so. Chip:et dog bara knall och fall i dotterns armband. Kan vara en tillfällighet men hon får vara lite försiktigare med sitt nya.. Men det som stör mig mest är att det inte går att koppla till Revolut-barn konto (eftersom barn-kortet är MC och bara Tapster stöder bara revolut visa).

Stort tack! Skönt att höra att den funkar bra.
Från början såg jag inget riktigt behov men har nu hamnat i ett antal situationer där jag känt att det hade varit bra att ha :) får bli en beställning

Toppen