Senaste nytt

TAP inga poäng class Y premium economy

Vilken bokningsklass står det på din biljett? Är det Y eller något annat där, t.ex. H respektive A? Du bör kunna räkna med att få kreditering enligt din biljett, oavsett vad som står eller inte står på boardingkortet. Nedan har du ett exempel på en bokning jag gjorde med TAP i J (bokstaven står under "CL") så du ser var du ska leta.

H på ditvägen (med poäng)
A på hemvägen (inga poäng trots kontakt med SAS)

Bägge bokade i Economy Extra Classic.

H på ditvägen (med poäng)
A på hemvägen (inga poäng trots kontakt med SAS)

Bägge bokade i Economy Extra Classic.

Som din egen skärmdump visar så finns det inga poäng för bokningaklass A ”trots kontakt med SAS” blir tyvärr lönlöst i frågan om deras avtal med TAP inte innehåller reglering för A-klass.

Det verkar vara svårt att uppdatera dessa bilaterala avtal med rätt information. Jag kan tycka det känns rätt kundovänligt att inte ha en bättre process för att uppdatera när partners erbjuder nya klasser. Det blir också en djungel för medlemmar att hålla reda på.

Som din egen skärmdump visar så finns det inga poäng för bokningaklass A ”trots kontakt med SAS” blir tyvärr lönlöst i frågan om deras avtal med TAP inte innehåller reglering för A-klass.

Det verkar vara svårt att uppdatera dessa bilaterala avtal med rätt information. Jag kan tycka det känns rätt kundovänligt att inte ha en bättre process för att uppdatera när partners erbjuder nya klasser. Det blir också en djungel för medlemmar att hålla reda på.
Förväntar mig ingenting efter diskussionen med SAS, utan bara ville ge Tomas E förtydligande efter dennes fråga :)

Kan dock inte annat än att instämma att denna otydlighet är väldigt tråkig. Fick dock 1600 poäng för CPH-LIS så det var ju ändå bättre än 400+400 som det kunde blivit annars.

Experttips. Om man blir nekad registrering av poäng på ett program så är flighten inte "förbrukad", och man kan registrera den på ett annan program istället. Har man fått poäng så går det aldrig att "flytta" en registrering från ett program till ett annat i efterhand.

TAP:s hemsida är en röra. Jag vet inte var man kan se bokningsklassen. Funderar på att boka en resa inom Europa i TAP business, executive som de kallar det, men jag ser inte bokningsklass någonstans i bokningsflöde och skulle vilja veta intjäning till Eurobonus. Någon som vet var man ska kolla?

Jag tror det finns något exempel i en annan tråd. Ett tips är att försöka få fram exakt samma pris genom ITA Matrix (eller kanske Expedia som också visar bokningsklasser). Men det är ingen garanti för att det verlkigen blir samma bokningsklasser

Jag har alltid fått 200% intjäning till EB på TAP Executive (intra-europa), både bokat med TAP och med resebyrå. Har gjort dessa resor en handfull gånger så det kan ju vara tur också. Dock har det alltid varit billiga biljetter, oftast på kampanjer.

Det går att se bokningsklass i URL:en på en del resebyråer, men då får man dras med problemen att boka med resebyrå: https://www.businessclass.com/forum...k-momondo-flygresor-se-skyscanner-etc.101773/

Toppen