Jag tror att de flesta vet om det, men för att vara tydlig, upplevd vattenkvalitet, sikt etc har ju mycket med vädret att göra. Är det blåsigt/molnigt så försvinner "paradiskänslan" ganska snabbt. Jag är på Penang, en båtfärd från Langkawi, och här var det inget fint väder över jul t.ex. Det var ju tom varningar för rekordoväder i södra Thailand/ norra Malaysia för några dagar sen.Kanske att det var extremt när vi var där, sikten var max en decimeter.
Se ovan angående väder.Vilka ställen i Asien har nice vatten och strand?
Thailand. Koh samui, Phangan, koh tao, koh lipe m.mJag var just i Vung Tau i Vietnam och vattnet där var lika skitigt och stranden full av skräp. Vilka ställen i Asien har nice vatten och strand?
Vilka ställen i Asien har nice vatten och strand?
Jo sant, där hotellen är som dyrast... Tacka vet jag ett dopp i Vättern om sommarenDet finns nog en motsättning där. Det är inte så gott om riktigt fina stränder. Gott om sand i ljus färg så att man slipper bränna fötterna. Lagom långgrunt så man inte måste välja mellan 30 cm och 4 m djupt. Inga strömmar som gör det farligt att simma. Vågor som inte är stora nog att släpa med stenar, Inga dödliga maneter.
De som uppfyller alla kraven är högt exploaterade, vilket leder till sämre vatten och mycket skräp i vattnet.