Senaste nytt

taktik för seatblock?

Tycker det ibland blir jobbiga situationer när man bokar A-C eller D-F och personen som hamnar i mitten börjar fråga om man känner varann etc.
Har övergått till C-D istället. Förstår att det inte löser trådskaparens problem.
Ser bra ut inför nästa resa (ensam). Sitter på 12C:
1725464775757.png

Tycker det ibland blir jobbiga situationer när man bokar A-C eller D-F och personen som hamnar i mitten börjar fråga om man känner varann etc.
Har övergått till C-D istället. Förstår att det inte löser trådskaparens problem.
Ser bra ut inför nästa resa (ensam). Sitter på 12C:
Visa bifogad bild 156776
På shorthaul skulle jag 100% erbjuda att ta mittenplatsen om jag reser med sällskap där vi valt A&C eller D&F och någon blir allokerad mitten, så viktigt är inte fönster/gång för mig. Jag hade nog själv tyckte det vore rätt märkligt om två personer talar ”över” mig när jag sitter i mitten - inte för att folks märkliga beteenden förvånar mig längre ;)

På shorthaul skulle jag 100% erbjuda att ta mittenplatsen om jag reser med sällskap där vi valt A&C eller D&F och någon blir allokerad mitten, så viktigt är inte fönster/gång för mig. Jag hade nog själv tyckte det vore rätt märkligt om två personer talar ”över” mig när jag sitter i mitten - inte för att folks märkliga beteenden förvånar mig längre ;)
Nu drog du nog lite för många växlar på mitt inlägg. Jag menar bara att det känns lite skämmigt att ha bokat med tom plats mellan när någon blir placerad där. Natirligtvis skulle jag inte sitta kvar och prata "över" personen. Därför kör jag numera C-D då jag har svårt att sitta på mittplats utan plåga.

kan de inte bara återinföra business med seatblock, skynke och champagne
Jag skulle nöja mig med seatblock. Ser stort värde i det. En av de främsta anledningarna till att jag är beredd att betala för business med andra bolag som erbjuder det. Betydligt mer värde i det. Nöjer mig i allt övrigt med vad SAS Plus innehåller.

Jag skulle nöja mig med seatblock. Ser stort värde i det. En av de främsta anledningarna till att jag är beredd att betala för business med andra bolag som erbjuder det. Betydligt mer värde i det. Nöjer mig i allt övrigt med vad SAS Plus innehåller.
Hade kört Lufthansa om det inte vore för att SAS körde direktflyg, sen tycker kabinen blir lugnare med skynket än utan.

Möjligvis har det blivit värre men eländet började redan innan det.

Ja, men det är så tydligt i Göteborg tex. Så kommer alla diamantsnålisar som bokat billiga sista flyget i till gaten till dagens dyraste flyg som är det som går vid sjutton och fyller upp alla mittenplatserna.

Jag är nog rätt grinig vad gäller just det.

Toppen