Senaste nytt

taktik för seatblock?

freno

Medlem
vi är 4 personer som ska åka sas plus. Är det smart att välja A och C, D och F för att förhoppningsvis inte få någon emellan, vi 2 vuxna har högsta statusen i skyteam, och barnen har ingen status. Reglerna säger ju att de ska få sitta med en vuxen, så worst case blir vi bara flyttade så att vi sitter med ett barn bredvid ändå.

Är reglerna att ni ska sitta med barn, så kommer de inte acceptera att ni delar på er så.

Skyteam ger inte heller någon soft block som exempelvis SAS EuroBonus ger på SAS egna flygningar.

enda chansen då är ju att isåfall boka A och C, D och F och chansa på att de inte gör något, och sen förhoppningsvis få andra att boka andra säten. Gissar att de stuvar om vid incheckning om de gör det.

Assumption is the mother of all fuck ups.
Väljer ni denna taktik får ni ta konsekvenserna om ni får sätesgrannar.

SAS plus går ofta knökfullt så förbered er på kaos. Varför inte bara boka A-D och sätta barnen på 3 sätet?

Sen har jag upplevt att det har blivit vanligare med att folk på något sätt slumpas ut i Plus.
Typ statuslös mellan två EBD på rad 1 även om det inte är alls fullt. Så man kan inte lita på nått.

Kanske de som inte har valt säte vid check in?

Jag brukar välja platser så det "funkar" sen gå in och kolla om det går att göra nått greativt just innan gaten tar över.

Sen har jag upplevt att det har blivit vanligare med att folk på något sätt slumpas ut i Plus.
Typ statuslös mellan två EBD på rad 1 även om det inte är alls fullt. Så man kan inte lita på nått.

Kanske de som inte har valt säte vid check in?

Jag brukar välja platser så det "funkar" sen gå in och kolla om det går att göra nått greativt just innan gaten tar över.

Nej, det har börjat sen SAS började med fri ombokning för Diamonds och de dyra Plusbiljetterna.

Toppen