Senaste nytt

Tack BA! (gratis uppgradering)

Grattis, vet exakt hur den känslan är när man kolla bokningen eller går in i loungen och får höra. Well well well you ar a lucky guy today =)

Vänj dig inte bara, det finns risk för businessclass syndromet.

Grattis, vet exakt hur den känslan är när man kolla bokningen eller går in i loungen och får höra. Well well well you ar a lucky guy today =)

Vänj dig inte bara, det finns risk för businessclass syndromet.

Det är hanterbart, vänta bara till det blir First Class Syndrome, då börjar det kosta ;)

Grattis. Man undrar ju lite hur det går till egentligen när man själv aldrig lyckats. Trots runt 500 flighter över två år (varav minst hälften longhaul) har jag inte fått en enda longhaul opup.

Oj. Känner pressen lite nu att förvalta det på bästa sätt. Hoppas jag inte använt upp all min tur nu bara...

Åkte du ensam förresten?

Ja.

Det jag har läst mig till också att dom gärna uppgraderar någon som aldrig provat på den högre kabinklassen hos BA förut.
Är väl lite som knarklangare, första är gratis för att skapa ett behov som kunden kanske inte kände till innan ;)

Tänkte lite så också. Om det är ett manuellt beslut är det nog ett rätt bra sätt att få mig att aldrig välja något annat än BA i framtiden, om det går.

Får passa mig för business class syndrome nu (har C bokad på hemvägen).

Här är nog kanske svaret:
BA 275 0 LHR
06/24/13 4:45 PM LAS
06/24/13 7:15 PM 744
Unavailable
52% / 25m F1 A1 J1 C0 W0 Y3 B0 H0 K0 M0 G0

Alltid trevligt att få. Jag fick CW till F på BA mellan LHR-CAI på en B747-400 då men gick från 70 till 52 CW stolar som BAEC Blue på min första CW resa :)

For 5-10 år siden var "pludselige" uanmodede opgraderinger hyppige. Nu er de meget sjældne af flere årsager: mange er villige til at betale cash, points, eller optiontown. Mange har guldkort eller platin/senator/diamant/pandion kort som almindelige dødelige ikke kan slå. Det sidste trick er at checke ind meget sent men da kan man risikere at få en af de sidste pladser på økonomi, som aldrig er morsomme. Dertil kommer, at ved sent check ind mister man jo sit loungebesøg.....eller sit fly.....

Polare till mig som rest en hel del med BA C fick upg på sina 2! C > F i förra veckan på just LHR-LAS..

Det är hanterbart, vänta bara till det blir First Class Syndrome, då börjar det kosta ;)

Nu är inte det lika akut och svårbehandlat att få diagnosen "First Class Syndrome" med BA som vissa andra bolag. Viruset "BA First Class Syndrome" kan man smittas av lite enklare då folkmassan kommer troligtvis att bestå av 12 eller 14 andra människor i närheten. Detta jämförs med den tunga diagnosen "TG First Class Syndrome", kanske "LX First Class Syndrome", eller dom riktiga svårbehandlade "CX First Class Syndrome", "LH First Class Syndrome", "SQ First Class Syndrome", "NH First Class Syndrome", "AF First Class Syndrome", eller "OZ First Class Syndrome". Alla dessa är virala och därmed nästan omöjligt att bota och få patienter blir helt friska efter ett längre sjukhusuppehåll.

Däremot finns det i bakterieform en svårbehandlat sjukdom lokalt i London som medicinskt kallas för "BA Galleries First T5". Här finns det superb botemedel i form av vissa sorter Champagne som serveras i Champagne Baren lokalt.

Last edited:
Däremot finns det i bakterieform en svårbehandlat sjukdom lokalt i London som medicinskt kallas för "BA Galleries First T5". Här finns det superb botemedel i form av vissa sorter Champagne som serveras i Champagne Baren lokalt.

OT svar.
BA själv kom på en lösning till detta genom att försämra catering.
Vem vet kanske de kör copycat av SAS strategi, "One step forward, two steps back[SUP]TM[/SUP]"? :rolleyes:

Toppen