Senaste nytt

Sydafrika och Cape Town - vart bor man, vad gör man etc?

jlarsson

Medlem
ingen klisterlapp i passet. 2 stämplar vid inresa och en vid utresa.
De får lätt plats på en halv sida i passet, så jag förstår inte varför de envisas med att det måste finnas 2 tomma sidor i passet.
Visum fås för 90-dagar vid inresa.
 

John Mack

Medlem
Sydafrika är verkligen härligt. En bild från Franschoek...
image.jpeg
 

Kricka

Medlem
Jag kan bara hålla med @NyfikenGrau om att kanske flyga til MQP då det tyvärr
händer en del olyckor med turister från Europa som flugit hela natten (och inte
fått så mycket sömn) för att sedan sätta sig i en hyrbil och köra (vänstertrafik!)
lite längre sträckor. Lämna tillbaka bilen på samma flygplats för att sedan flyga
direkt till CPT där man hyr bil på nytt för turer i Kapprovinsen. Jag reser gärna
till området i slutet av februari eller i mars då det brukar vara behagligt väder då.

Robben Island är nog intressant historiskt (jag har varit dit två ggr) men sjöresan
dit är inte alltid så behaglig. Det kan blåsa rätt bra och katamaranerna som går
till ön guppar runt som korkar på havet.. (Ni som är mer sjövana får ursäkta !).
 

spritfet

Medlem
Åker ner till Stellenbosch igen 11 dagar i mitten av april, någon som har några nya tips på aktiviteter eller restauranger i regionen?

@John Mack Ser trevligt ut! Vilket ställe i Franschoek är det?
 

Fredrik

Medlem
Vilka bokade du med och vad bokade du för tur? Har sett på helikopterturerna och det ser bra ut men är fundersam på vad som ger bästa värde.
 

Sofia

Medlem
Åh vilken intressant tråd! Kom just på att Kapstaden kunde vara ett bra resmål för en bröllopsresa, om QR bjuder på en 2-4-1. Men, hur är det att vara där i juli? Funkar det öht eller är det bara kallt, blött och jobbigt? Vi är inte ute efter att det ska vara tokvarmt, det är vi vana vid, men engelskt regnigt är inte så kul...Är vingårdarna öppna den tiden på året?

Alla tips om boenden och restauranger är toppen, keep it up!
 
Toppen