Flygresan var med Swiss: MAD-ZRH-PVG-ZRH-MAD
Försening på resan tillbaka till Madrid ( försening uppstod på PVG-ZRH med följdförsening på anslutningsflyg till slutdestinationen ZRH-MAD).
Det är ju två år sedan som sagt..
I kommunikationen med Swiss har jag nämt mitt helhetsintryck, samt förseningen.. hur flygbolaget agerar, underlättar ju situationen (en sida är ju hur lagen tolkas och om man gjort fel, en sida är ju hur tillmötesgående bolaget är).
Trots allt så har dom ju i detta fall orsakat minst sagt missnöje hos resenären.
Har inte rest mycket med Swiss, men intrycket jag fick:
- Försenad 10h på flyg till Schweiz och slutdestination i EU utan kompensation.
- Undvikande att svara på frågor och rena lögner (från först att erbjuda kompensation, till sedan dra tillbaka det).
En typ av ersättning skulle kunna vara typ EMD på egna flyg eller liknande för Star Alliance men inte ens det har man erbjudit.
Överlag och p.g.a. den erfarenheten, så planerar jag inte åka med Swiss som förstaval på mina nästkommande resor ..