Nu är jag åter från den första av mina två resor. Utresan fick ZRH-JFK, och hemresan BOS-ZRH. Några reflektioner från resan:
1. Transit från D till E (icke Schengen som UK till icke Schengen) var inte alls så kul. Det finns ingen transport annat än "muuu-tåget" och kräver ny säkerhetskontroll. I backspegeln hade det kanske varit bättre att gå genom passkontrollen och till FCL Terminal A och be om transport där
2. Min flickvän och
@palmen var på samma flight från ARN. Trots väldigt sent inkommande plan från ARN stod ingen och väntade på henne. Däremot var FCL Terminal E lysande och bokade bil åt henne från FCL Terminal A. Hon fick dock aldrig mitt SMS, så hon tog sig själv till Terminal E
3. Ground Staff i Boston visade inga täcken på bjuda på något extra som t.ex. eskortera till loungen något som YUL, EWR, JFK och ORD fixar galant.
4. Efter min tidigare resa på B77W och nu på A330, insåg jag att gapet mellan dessa två faktisk är större än jag trodde. Så det blir jagande efter B77W från och med nu
Men ombord är Swiss fantastiska i mitt tycke. Båda flighter jobbade väldigt erfarna, medelåldersmän i First och det var toppen service från start till mål. Det ända lilla fel jag hittade på utresan var att vi aldrig fick smaka vinet innan han serverade en balja av varje vi provade

På utresan visade det sig att min stol var trasig (jag märkte inte det) och det var ett himla liv från Maitre D'Cabin och personalen. Jag fick med mig en flaska LPGS och lite La Prairie produkter som ersättning. Det bäddas på plats 2D för en tuppis.
På hemresan serverades en trerättersmiddag på rekordtid. Jag sov 5t av 6.45. Till slut lite bilder
Visa bifogad bild 54997
Visa bifogad bild 54998
Visa bifogad bild 54999
Visa bifogad bild 55000
Visa bifogad bild 55001
Visa bifogad bild 55002
Visa bifogad bild 55003
Visa bifogad bild 55004
Visa bifogad bild 55005