Senaste nytt

Swiss First + Economy eller Business R/T?

Alternativt, åk SWISS Zürich-Dubai och flyg hem med Lufthansa Dubai-München, den sistnämnda är en dagflight med avgång 08.30, då finns det tid att "Njuta" i båda riktningarna. :)

det är väl omöjligt i och med att avgången är så pass tidig från zrh? Blir gärna motbevisad dock.
Kanske inte omöjligt om man hittar tillgång med den tidiga lh flighten men har ingen framgång via swiss.com utan då får jag helt enkelt ringa och fråga. Finns väl inga ota:s som kan boka blandade kabinklasser?

LX242 avgår från Zürich 12:45 under sommartidtabell och det finns LH1186 (LX3603)
som avgår Frankfurt 09:45 och ankommer till Zürich 10:40.

FCT är öppet från 05:30 på morgonen

Lufthansa skrev:
First Class Terminal Frankfurt

Location and opening times

Opening times: the Lufthansa First Class Terminal is open daily from 5.30 am to 10.00 pm.

LX242 avgår från Zürich 12:45 under sommartidtabell och det finns LH1186 (LX3603)
som avgår Frankfurt 09:45 och ankommer till Zürich 10:40.

FCT är öppet från 05:30 på morgonen

Jo precis, blir som max 1.30 timmar i FCT och eftersom jag redan varit där känns det inte som ett måste faktiskt.
Kan man få till det utan ett större kostnad hade det givetvis varit värt.

Försöker i ITA men det priser upp på 30.000 för F dit och ekonomi hem om jag lägger till FRA innan ZRH.

Skulle förvisso kunna börja resan i Frankfurt utan problem.

Jo precis, blir som max 1.30 timmar i FCT och eftersom jag redan varit där känns det inte som ett måste faktiskt.
Kan man få till det utan ett större kostnad hade det givetvis varit värt.
Då har du svarat på din fråga själv. Åk i Business class istället. :)
cmjs förslag låter inte så dumt heller. Jag har själv åkt med morgonflyg från Dubai till München, dock avgångstiden var runt kl. 7:30-7:50 när jag flög under vintertidtabell.

Restidsmässigt är Dubai->Zürich (6:45 h) längre än Zürich->Dubai (6:05 h) så det blir lite längre lidande på nattflyg i Economy class. :)

Det lutar åt F dit och ekonomi hem just nu. Vid hemresan har jag med lite tur haft 10 varma härliga dagar på Kempinski Ajman så jag borde klara mig. Sen har man alltid massa bilder att gå igenom så tiden bara flyger fram på hemresor.

Ska sova på saken som farfar alltid sa till mig, sedan bestämmer jag mig imorgon till 100%.

Andreas Eriksson,
Business flex priser är ganska bra i alla fall när jag kollade igår.
Skulle typ kosta som du skriver 12500.
Tycker det är bra priser och när du kolla på ankomsttiden så är den bra också 20:50.
Du bor ju inte så långt flyget om du bor i Ajman.
Du är framme ca 22:15 vid hotellet, night cup och sedan beachen dagen efter är bra.
Planet hem lämnar ju 02:15 så skulle säga busines T&R om jag skulle rösta på ngt.

Toppen