det är väl omöjligt i och med att avgången är så pass tidig från zrh? Blir gärna motbevisad dock.
Kanske inte omöjligt om man hittar tillgång med den tidiga lh flighten men har ingen framgång via swiss.com utan då får jag helt enkelt ringa och fråga. Finns väl inga ota:s som kan boka blandade kabinklasser?
First Class Terminal FrankfurtLufthansa skrev:First Class Terminal Frankfurt
Location and opening times
Opening times: the Lufthansa First Class Terminal is open daily from 5.30 am to 10.00 pm.
LX242 avgår från Zürich 12:45 under sommartidtabell och det finns LH1186 (LX3603)
som avgår Frankfurt 09:45 och ankommer till Zürich 10:40.
FCT är öppet från 05:30 på morgonen
First Class Terminal Frankfurt
Då har du svarat på din fråga själv. Åk i Business class istället.Jo precis, blir som max 1.30 timmar i FCT och eftersom jag redan varit där känns det inte som ett måste faktiskt.
Kan man få till det utan ett större kostnad hade det givetvis varit värt.
Då har du svarat på din fråga själv. Åk i Business class istället.![]()
cmjs förslag låter inte så dumt heller. Jag har själv åkt med morgonflyg från Dubai till München, dock avgångstiden var runt kl. 7:30-7:50 när jag flög under vintertidtabell.
Om det var jag skulle välja Zürich -> Dubai i First class och Dubai -> Zürich i Economy.
Så hade jag också gjort. Rätt korta flighter till Dubai trots allt.
Så hade jag också gjort. Rätt korta flighter till Dubai trots allt.
Restidsmässigt är Dubai->Zürich (6:45 h) längre än Zürich->Dubai (6:05 h) så det blir lite längre lidande på nattflyg i Economy class.![]()