Senaste nytt

Swiss först ut att "segmentera" ekonomiklasspassagerare ombord?

När jag åkte Eurowings senast fick man det i en fyrkantig kartong där grejerna var nedpressade effektivt. Inga jämförelser med andra bolag i övrigt...
 
Brussels hade väl 4 klasser med olika matservering ett tag inom Europa? Business, premium eco, eco och low eco, men nu har de gått tillbaka till tre klasser ombord. Har för mig att eco och low eco satt blandade i kabinen (men jag undvek bakre delen av kabinen på Brussels, av begripliga skäl).
Som pensionär sedan några år reser vi till sydeuropa varje höst och vår. Blir oftast SAS ut samt Brussel Airlines economy hem. De har tre klasser. Billigast economy bakre delen av planet och endast (dålig) buy on board. Mellanklassen uppfattar jag som motsvarande SAS Plus. Biddade på uppgradering en gång. Löjligt dyrt.Främsta raderna är riktig businessmed tomt mellansäte. Igen verkar inte vara värt xtra kostnaden för resa inom Europa.
Anledningen vi flyger med dem är att de tillsammans med Aegean generellt har lägsta economypriserna inom*A. Dessutom viktigast med loungetillgång med Guldkort. Därav aldrig SAS hem numera. Tyvärr ger de inga EB poäng, men med MM kort får man några hundra miles
 
Någon som vet om det finns planer på att göra motsvarande förändring/försämring även från ZRH framöver?
Verkar konstigt att ha olika serviceupplägg beroende på flygplats.
Som att SAS skulle servera snacks mm i economy från CPH men inget från ARN eller v.v.
 
Någon som vet om det finns planer på att göra motsvarande förändring/försämring även från ZRH framöver?
Verkar konstigt att ha olika serviceupplägg beroende på flygplats.
Som att SAS skulle servera snacks mm i economy från CPH men inget från ARN eller v.v.
Skulle förvisso inte förvåna mig.....
 
Någon som vet om det finns planer på att göra motsvarande förändring/försämring även från ZRH framöver?
Verkar konstigt att ha olika serviceupplägg beroende på flygplats.
Som att SAS skulle servera snacks mm i economy från CPH men inget från ARN eller v.v.
Kan komma men konkurrenssituationen i Genève är det som driver fram detta. Swiss får ordentligt med stryk mot easyJet.
 
Någon som vet om det finns planer på att göra motsvarande förändring/försämring även från ZRH framöver?
Verkar konstigt att ha olika serviceupplägg beroende på flygplats.
Som att SAS skulle servera snacks mm i economy från CPH men inget från ARN eller v.v.

De måste väl låta det gå några månader innan man kommunicerar ut att man rullar ut BoB generellt och motivera det med att det är en serviceförbättring som passagerarna efterfrågar.
 
Toppen