Senaste nytt

Swiss Business Class Intra-Europa

Lånar en gammal tråd för en fråga. Detta var den lämpligaste jag hittade.

Någon som vet vilka linjer Swiss flyger 777 inom Europa för tillfället? Hittade denna när jag skulle boka ZRH - VIE.

79061258-B40E-4DB2-B4F6-172BE2444604.jpeg

Är det samma eländiga säten i alla deras narrow body plan?
Billigaste sortens Recaro slimline även i Business.

Åsikter om att boka billigaste ekonomifare för att sen innan betalning lägga till en upgrade till business? Verkar då hamna på bc P precis som om man hade köpt en business saver. Förstår att flexibiliteten blir sämre, men finns det några andra nackdelar?

Har bokat både ARN-ZRH-MXP-ZRH-ARN och ARN-ZRH-BCN-ZRH-ARN på detta sätt för drygt 2000kr bra tider över weekends under vår och höst. Ut eftermiddag från stockholm, några timmar i loungen i Zurich och sen vidare för ankomst sen kväll på destinationen. Får det till oslagbart pris men jag kanske har missat något?

Åsikter om att boka billigaste ekonomifare för att sen innan betalning lägga till en upgrade till business? Verkar då hamna på bc P precis som om man hade köpt en business saver. Förstår att flexibiliteten blir sämre, men finns det några andra nackdelar?

Har bokat både ARN-ZRH-MXP-ZRH-ARN och ARN-ZRH-BCN-ZRH-ARN på detta sätt för drygt 2000kr bra tider över weekends under vår och höst. Ut eftermiddag från stockholm, några timmar i loungen i Zurich och sen vidare för ankomst sen kväll på destinationen. Får det till oslagbart pris men jag kanske har missat något?
Får man cash uppgradering per riktning?
Jag trodde att cash uppgraderingen gällde per flight.

De skriver 'upgrade per segment' eller liknande men det appliceras faktiskt på hela riktningen. Har fått P samt välja säte på samtliga 4 flighter.
Jag är förvånad över att Stockholm-Milano T/R via Zürich (eller Stockholm-Barcelona T/R via Zürich) i Economy class + uppgraderingskostanden av hela resan var endast 2.000 SEK inkl. skatter.
Eller var det bara uppgraderingskostnaden 2.000 SEK? I så fall vad kosade Economy class biljetten före uppgraderingen?

Toppen