Fredrik
Medlem
Och ha fast track längst från parkeringarna och vanliga ingången längst från bussarna?Kan vi drömma lite om att SAS bygger
om T4 till en "VIP-entré" med helt separat incheck och FT för enbart Business, EBG och EBD?![]()
Och ha fast track längst från parkeringarna och vanliga ingången längst från bussarna?Kan vi drömma lite om att SAS bygger
om T4 till en "VIP-entré" med helt separat incheck och FT för enbart Business, EBG och EBD?![]()
Det händer ibland. I början var det ganska vanligt, numera är det mindre vanligt men det händer fortfarande. I början med hel separation nuförtiden oftast med att de helt enkelt stoppar den vanliga kön och släpper in några från fast track.Finns det något hopp om att Arlanda utökar FT till båda maskinerna längst till vänster på T5? Tycker det är riktigt dåligt i dagsläget där man ofta tvingas stå i kö trots att man betalat (direkt eller indirekt via status osv). På SAS FT CPH behöver man nästan aldrig vänta
Kan vi drömma lite om att SAS bygger
om T4 till en "VIP-entré" med helt separat incheck och FT för enbart Business, EBG och EBD?![]()
Detta borde man väl ha både statistik och real time data på hur beläggningen ser ut på aktuella avgångar etc?Man bör ju inte behöva ha en person (dyrt) där, utan det där måste ju vara enkelt att automatisera. Förhoppningsvis har man koll på hur många som passerar genom de första grindarna in mot säkerhetskontrollen, och det kan ju inte vara så svårt att räkna hur många som passerar ut heller, så borde inte vara så svårt att få fram ett bra estimat på hur många som står i kön i realtid.
Han har ju en AIK-logga i sin "bild"! Hur skulle han då kunna vara överklass?Skriv att du är från överklassen utan att skriva att du är från överklassen
Men detta är väl inte SAS fasttrack på CPH? Där finns ingen "vanlig" kö i närheten som kan stoppas.Det händer ibland. I början var det ganska vanligt, numera är det mindre vanligt men det händer fortfarande. I början med hel separation nuförtiden oftast med att de helt enkelt stoppar den vanliga kön och släpper in några från fast track.
Men precis som gamla fasttrack tror jag det I första hand styrs av hur mycket kö det är till vanliga security, inte av hur mycket kö till fasttrack. Med målet att jämna ut snarare än att ge bästa möjliga service till de som betalar för fasttrack.
Frågan (och hela tråden) gällde ju Arlanda så nej mitt svar var inte om cphMen detta är väl inte SAS fasttrack på CPH? Där finns ingen "vanlig" kö i närheten som kan stoppas.
Frågan (och hela tråden) gällde ju Arlanda så nej mitt svar var inte om cphatt de ibland just utökar till de två maskinerna.
2033 står det i Svedavias utvecklingsplan (Steg 2).Ett problem är väl det ojämna flödet av pax under dagen och veckodagarna.
Det är väl runt 4 timmar på morgonen som är peak och lika många timmar på eftermiddagen, det finns säkert någon som har statistik på detta.
Tråkiga är att bussarna inte kan/får angöra i den delen av terminalen.
Någon som har information om detta kommer att bli möjligt i framtiden?
Ska man vara petig så är det någon gång 2029-2033 för de olika delarna av steg 2. (Steg 1 klart till 2028) Men det är ju väldigt sällan som byggprojekt är klara i tid, så det kan i praktiken blir senare än 2033 också.2033 står det i Svedavias utvecklingsplan (Steg 2).