Senaste nytt

Svenska mobilabonnemang med bra roamingvillkor

Toppenbra!

Sparar många kronor där.

Liten undran kring varför aldrig Monaco och Andorra är med? Är de extra kluriga att knyta avtal med?

Toppenbra!

Sparar många kronor där.

Liten undran kring varför aldrig Monaco och Andorra är med? Är de extra kluriga att knyta avtal med?

samma som med Serbien. Jag bytte till Telenor med fri data i USA, Serbien och många länder utanför EU/EES. Ringa gratis inom familjen oavsett land om de har Telenor.
”Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknat fr o m 2018-09-06) har du totalt 100 GB/månad att surfa för i EU/EES, Schweiz, Turkiet, Serbien, Montenegro, Andorra, Thailand, USA, Malaysia och Myanmar (Burma).

Telia har sämst villkor just nu.

gå via SAS Shopping för att få extra poäng. Tre, Telenor och Tele2. Dock ej Telia här heller.

Tele2? Har jag missat något? För det kan jag inte hitta i shoppen.

sorry, Tele2 fanns bara en mycket kort tid i SAS shoppen. Vet ej varför de försvann. Har legat på Telia men de bryr sig inte. Nu gick jag till Telenor efter att Telia verkligen inte har mer än överpris att erbjuda längre. Telenor gav 1500 EB och fri surf i USA som var viktigast för min del.

Apropå Tele2 ovan. Jag vill bara säga att deras abonnemang ”Obegränsad” inte är samma som det som heter ”Unlimited” även om man skulle kunna tro det.

Så innan ni slår på roamingen utomlands så dubbelkolla vilket abonnemang ni har.

Och där följde företagsabben hos Tele2 med, här gäller det alla ”storlekar” på abb.

Tele2 uppdaterar företagsportföljen med ökad surf och fri roaming i 62 länder | Tele2 Sverige

Skillnader mellan privat och företagsabben hos Tele2
Företag:
* 100GB max/mån (eller max för abbet)
* 0 inkluderade samtal till länderna FRÅN Sverige
* gäller oavsett mängd surf

Privat:
* 40 GB max/mån
* 1000 minuter inkluderade/mån FRÅN Sverige
* kräver dyraste abbet

Till skillnad från 3 så kostar det att ringa/smsa när man är utanför EU oavsett om det är till Sverige eller lokalt.

Är osäker på hur det blev 62 här och 60 i privatabbet eftersom listan på länder utanför EU/EES är identisk (se nedan).

Länder som ingår i Obegränsad
• Australien
• Färöarna
• Förenade Arabemiraten
• Georgien
• Guyana
• Israel
• Japan
• Kanada
• Kazakstan
• Kuwait
• Malaysia
• Montenegro
• Nya Zeeland
• Pakistan
• Qatar
• Ryssland
• Schweiz
• Sri Lanka
• Sydafrika
• Sydkorea
• Taiwan
• Thailand
• Turkiet
• Ukraina
• USA
+ alla länder i EU/EES

Nu verkar även Tre infört familjeabonnemang, där varje extra medlem kostar 99 kr / månad. Alla delar surf och får även 3 Världen (förutsatt att man binder på minst 12 månader om jag förstår rätt?).

För vår familj på 5 pers blir det med obegränsat surf alltså 895 kr / månad, motsvarande 179 per person.

Verkar nästan för bra, ska gå förbi en butik på vägen hem och ställa lite frågor. Gäller t.ex. 99 kr / extra person tills vidare, eller är det tidsbegränsat?

Ser nu också att det blir ännu billigare att köpa en skräplur när man tecknar abonnemang. Med En Huawei Y6 blir priset 50 kr lägre per månad. Men 24 månaders bindningstid då...

Jag måste ge Telenors abbonemang beröm efter ett år som kund nu efter en lång Telia relation. Inget krångel alls. Gratisroamingen fungerar verkligen bra både i EU/ESS och i USA och deras E-sim lansering har gjort allt så enkelt numera till ett bra pris. :)

Nu verkar även Tre infört familjeabonnemang, där varje extra medlem kostar 99 kr / månad. Alla delar surf och får även 3 Världen (förutsatt att man binder på minst 12 månader om jag förstår rätt?).

För vår familj på 5 pers blir det med obegränsat surf alltså 895 kr / månad, motsvarande 179 per person.

Verkar nästan för bra, ska gå förbi en butik på vägen hem och ställa lite frågor. Gäller t.ex. 99 kr / extra person tills vidare, eller är det tidsbegränsat?

Ser nu också att det blir ännu billigare att köpa en skräplur när man tecknar abonnemang. Med En Huawei Y6 blir priset 50 kr lägre per månad. Men 24 månaders bindningstid då...

Ja, det stämmer. Huvudabonnemanget måste vara bundet i minst 12 månader för att 3Världen ska ingå.

Huvudabonnemanget kostar 499kr/månad (obeg surf i 12 mån), samt 99kr/månad per extra användare (obundet). Det tillkommer 250kr/extra användare i startavgift för de extra användarna. Tror man kan ha fem extra användare knutna till ett abonnemang. Eventuella rabatter försvinner när man ansluter extra användare. Alla får tillgång till 3Världen.

Priset på 895kr/månad stämmer för fem personer. 99kr/månad gäller tillsvidare.

I villkoren har 3 rätt att stoppa surfen efter 20GB/dygn. Personen med huvudabonnemanget kan då skicka ett SMS som fyller på med 5GB surf, utan kostnad så klart. Denna spärr verkar dock inte vara aktiv än. Men kan vara bra att tänka på.

Om du köper med en telefon så tror jag att den rabatten på 50kr/månad försvinner när du ansluter extra användare.

• Gilla
Reactions: BAS
Toppen