Senaste nytt

SUPERSAVER TRAVEL - skratta eller gråta...?

Ja fram tills strulet börjar :)
Jag vet att många här har emot supersavertravel och andra onlineresebyråer. Blev dock positivt överraskad idag. Vaknade upp till ett mail från Supersavertravel att vårt plan från Santiago de Chile till Rio de Janeiro om några veckor är inställt och vi har blivit ombokade till dagen efter klockan 05.00 istället.

Vi är inte så sugna på den avgångstiden så jag ringer upp resebyrån och får prata med en trevlig kille på engelska. Han säger att jag gratis kan avboka resan eller att han gratis kan kolla efter andra avgångar. Jag väljer att avboka eftersom jag hade sett att av någon märklig anledning så har flygpriserna sjunkit så nu bokade jag istället Latam (istället för Sky Airlines) för ett billigare pris än vi bokade Sky Airlines från början.

Jag har inte återfått pengarna från Supersavertravel ännu men hittills ser allt bra ut :).

Idag kom pengarna från supersavertravel tillbaka på mitt Amex. Har väldigt sällan avbokat biljetter men jag kan inte tänka mig att det går till smidigare någon annanstans än på denna resebyrå.

Att vi dessutom hittade nya biljetter för 1000 kr billigare samt bättre flygtid gör inte saken sämre.

Toppen