Senaste nytt

SUPERSAVER TRAVEL - skratta eller gråta...?

Jonas C

Medlem
Synd att flygbolagen släpper billigare biljetter till denna typ av skumrask bolag än de har direkt på sin egen site. Trustpilot innehåller en mängd liknande erfarenheter med omöjligt att få tillbaka pengar från Supertravel.
Det är snarare onlineresebyråerna som prisdumpar, dvs säljer flygbolagets biljetter med förlust i förväntan att kunna tjäna tillbaka marginal på avgifter för sittplats, incheckning, bagage, bokningsreferens via sms, etc. Mot slutet av året så får resebyråerna segmentersättning från flygbolagen som ofta täcker upp delar eller hela förlusten av prisdumpningen så de går plus minus noll i slutändan.

Hade själv inte vågat mig på att boka en så pass dyr biljett via OTA då man mer eller mindre är körd om något händer med bokningen. För enklare resor t.ex ARN-LHR med SAS för 250kr (prisdumpad från 400kr, betalning med internetbank) som man enkelt kan vaska om något går fel, där kan det finnas en poäng med att boka via OTA.
 

Gus

Medlem
Bokade precis en resa för 4 personer med supersaver mellan Bangkok och Krabi med Thai smile. Betalade 1200 kr, Thai ville ha 1600 kr. La till resan i SAS-appen direkt efter köpet och har nu valt platser. Supersaver ville ha 100 kr per person för att välja plats.

Det som förvånade mig mest var att man kunde betala med Amex, helt utan avgift.
 

MartinH

Medlem
Bokade precis en resa för 4 personer med supersaver mellan Bangkok och Krabi med Thai smile. Betalade 1200 kr, Thai ville ha 1600 kr. La till resan i SAS-appen direkt efter köpet och har nu valt platser. Supersaver ville ha 100 kr per person för att välja plats.

Det som förvånade mig mest var att man kunde betala med Amex, helt utan avgift.
Dessa resebyråer funkar väl snarare så här, du får 199 kr rabatt (per bokning) om du INTE betalar med kreditkort.
 

Gus

Medlem
Hittar en resa med Eurowings till Prag för några hundralappar billigare hos Supersaver Travel än Eurowings egen hemsida. Gällande incheckat bagage så kan man bara köpa till 12 kg på Supersaver Travels hemsida (vi önskar 20 kg). Visst får man bokningsnummer på Eurowings från Supersaver Travel så jag själv kan boka bagaget på deras hemsida? Ping @Hyveln som verkar ha gjort en liknande bokning nyligen?
 
Hittar en resa med Eurowings till Prag för några hundralappar billigare hos Supersaver Travel än Eurowings egen hemsida. Gällande incheckat bagage så kan man bara köpa till 12 kg på Supersaver Travels hemsida (vi önskar 20 kg). Visst får man bokningsnummer på Eurowings från Supersaver Travel så jag själv kan boka bagaget på deras hemsida? Ping @Hyveln som verkar ha gjort en liknande bokning nyligen?
Är det värt några hundralappar? :)
 
Toppen