Senaste nytt

Stulna EB-poäng

Har inte så mycket mer, i morse hade jag alla poäng jag ska ha, när jag efter dagens resor loggade in igen fattades det en större mängd poäng.

Tänkte först att det är väl något tillfälligt fel, summan som är kvar såg lite för exakt ut för att vara slumpmässig. Ringde i alla fall till supporten på SAS, de såg att det är någon som handlat via webbshoppen för den summa som saknas. Lite märkligt tycker jag att det inte ses i historiken över kontoaktivitet?

Bad om en bekräftelse från den person jag talade med att han meddelat fraud-avdelningen, då han inte kom fram när vi pratade (många fall just nu?), vilket jag fick. Då skrev han även att den polisanmälan jag frågade om jag behövde göra skulle göras, så det har nu ordnats via polisen.se.

Återstår att se vilken återkoppling jag får nu, de ska ha spärrat mitt konto för uttag, men intjäning etc. ska fungera som vanligt.

Tänkte först att det är väl något tillfälligt fel, summan som är kvar såg lite för exakt ut för att vara slumpmässig. Ringde i alla fall till supporten på SAS, de såg att det är någon som handlat via webbshoppen för den summa som saknas. Lite märkligt tycker jag att det inte ses i historiken över kontoaktivitet?
Låter minst sagt märkligt! Jag har aldrig varit med om att poängsumman ändrats utan att det synts i transaktionslistan? Däremot händer det då och då att aktiviteten dyker upp på ett tidigare (äldre) datum, har du tittat några sidor bakåt så att det inte är det som hänt här?

• Gilla
Reactions: ski
Ringde i alla fall till supporten på SAS, de såg att det är någon som handlat via webbshoppen för den summa som saknas. Lite märkligt tycker jag att det inte ses i historiken över kontoaktivitet?
Historiken kan ofta släpa lite efter.Kan tänka mig att det är större sannolikhet för det också när uttaget sker "via tredje part".

Ha ett lösenord som innehåller specialtecken och stora/små bokstäver och siffror. Och som inte är för likt ett vanligt ord.
Bus1ness# är för lätt, bUz1n3S$# är bättre men bäst är ett som inte är baserat på existerande ord, t ex C7v-Xp0m%w1p
Tål att disskuteras.
Businessclasssuperbraär är betydligt säkrare

Kikade bakåt till maj förra året, då fanns inget uttag, kanske kommer in senare om det skedde idag?

Kikade bakåt till maj förra året, då fanns inget uttag, kanske kommer in senare om det skedde idag?
Kan nog vara så. Det kan också vara så att det nu när fraud antagligen låst något kanske inte dyker upp alls.

Förut var det ofta så med inkommande poäng att totalen räknade upp en eller ett par dagar innan posten syntes i listan. I samband med någon av uppgraderingen försvann det generellt sätt, men det finns säkert fall där ett finns kvar, och det här är troligen ett sådant.

Liten uppdatering, har kommit hem nu och kollade ett par saker till.

Vi har en grupp för pooling i familjen och som jag nämnt tidigare kunde jag inte se några transaktioner på mitt konto. Vi loggade in på grabbens konto och där ser vi transaktionerna uppdelat i två poster på drygt 200K poäng minus.

Det intressanta här är, att i vår grupp är det jag som är admin och endast jag kan spendera pengar, det är i alla fall inställningen som inte verkar fungera så bra.

Meddelade detta till SAS också när jag pratade med dom, lite arrogant mottagande och "det måste vi kanske titta på", kändes inte säkert att det skulle nå rätt avdelning internt.

Fortfarande har inte deras fraud-avdelning kontaktat mig, hur lång tid har det gått mellan anmälan till dess de kontaktat er andra drabbade?

Toppen