Jag har en Eurobonus-resa bokad T/R från Amsterdam-Umeå. Igår skulle jag flyga tillbaka från Umeå med 15:20, planet var inställt och tydligen blev alla ombokad till ett senare plan, 16.05. Jag fick absolut ingen information och ringde in till SAS som bokade om mig till 06:30 idag och vidare till Amsterdam 8:15.
I SAS-appen har jag en biljett, fick dock aldrig någon till mailen som var skumt. Jag försökte checka in i morse, men det gick inte "Internet check-in not possible - Please contact manual check -in at the airport"
Väl på plats så säger personalen att planet är överbokat och det är strul med min biljett eftersom den är bokad men Eurobonus. Personalen säger att de kan inte hjälpa mig utan måste ringa SAS, som inte har någon bemanning vid den här tiden.
Ännu surare är det att en person skulle åka 0735 kommer springandes till disken och får åka med 0630 planet eftersom SAS hade ringt henne och sagt att han kunde ta det (hon hade visserligen begärt det då hennes plan igår också blev inställt)
Nu har jag spenderat över 500kr på taxi t/r och kan inte göra något innan SAS öppnar. Självklart vill jag komma fram så fort som möjligt, men kan jag begära någon ersättning eller kommer SAS skylla på vädret?
I SAS-appen har jag en biljett, fick dock aldrig någon till mailen som var skumt. Jag försökte checka in i morse, men det gick inte "Internet check-in not possible - Please contact manual check -in at the airport"
Väl på plats så säger personalen att planet är överbokat och det är strul med min biljett eftersom den är bokad men Eurobonus. Personalen säger att de kan inte hjälpa mig utan måste ringa SAS, som inte har någon bemanning vid den här tiden.
Ännu surare är det att en person skulle åka 0735 kommer springandes till disken och får åka med 0630 planet eftersom SAS hade ringt henne och sagt att han kunde ta det (hon hade visserligen begärt det då hennes plan igår också blev inställt)
Nu har jag spenderat över 500kr på taxi t/r och kan inte göra något innan SAS öppnar. Självklart vill jag komma fram så fort som möjligt, men kan jag begära någon ersättning eller kommer SAS skylla på vädret?