Senaste nytt

Strul med ombokad Eurobonusresa - fick inte komma på planet

Jixxe

Medlem
Jag har en Eurobonus-resa bokad T/R från Amsterdam-Umeå. Igår skulle jag flyga tillbaka från Umeå med 15:20, planet var inställt och tydligen blev alla ombokad till ett senare plan, 16.05. Jag fick absolut ingen information och ringde in till SAS som bokade om mig till 06:30 idag och vidare till Amsterdam 8:15.

I SAS-appen har jag en biljett, fick dock aldrig någon till mailen som var skumt. Jag försökte checka in i morse, men det gick inte "Internet check-in not possible - Please contact manual check -in at the airport"

Väl på plats så säger personalen att planet är överbokat och det är strul med min biljett eftersom den är bokad men Eurobonus. Personalen säger att de kan inte hjälpa mig utan måste ringa SAS, som inte har någon bemanning vid den här tiden.

Ännu surare är det att en person skulle åka 0735 kommer springandes till disken och får åka med 0630 planet eftersom SAS hade ringt henne och sagt att han kunde ta det (hon hade visserligen begärt det då hennes plan igår också blev inställt)

Nu har jag spenderat över 500kr på taxi t/r och kan inte göra något innan SAS öppnar. Självklart vill jag komma fram så fort som möjligt, men kan jag begära någon ersättning eller kommer SAS skylla på vädret?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Lider med dig och hoppas det löser sig, testa någon annan kanal om inte koppartråden funkar, tex Twitter/Facebook/annat för att nå SAS.
 

aldrighemma

Medlem
Nu har jag spenderat över 500kr på taxi t/r och kan inte göra något innan SAS öppnar. Självklart vill jag komma fram så fort som möjligt, men kan jag begära någon ersättning eller kommer SAS skylla på vädret?
Min erfarenhet är att SAS brukar vara bra på att ersätta direkta kostnader även då EC 261/2004 inte gäller. Spara kvitton!
 

Jixxe

Medlem
Lider med dig och hoppas det löser sig, testa någon annan kanal om inte koppartråden funkar, tex Twitter/Facebook/annat för att nå SAS.

Tyvärr så hänvisar chatten mig direkt till telefonsupporterten, har jag suttit i kö i 1.5h. Finns ett annat plan som lämnar vid 10, men är tveksamt om man ens hinner fram i telefonkön innan dess.
 
Tyvärr så hänvisar chatten mig direkt till telefonsupporterten, har jag suttit i kö i 1.5h. Finns ett annat plan som lämnar vid 10, men är tveksamt om man ens hinner fram i telefonkön innan dess.

Har du testat att välja engelska istället för svenska när du ringer supporten? Någon nämnde att det gick snabbare.
 

Jixxe

Medlem
Har du testat att välja engelska istället för svenska när du ringer supporten? Någon nämnde att det gick snabbare.

Vad jag som tipsade om det igår :p Testade det idag men en lånad telefon, satt i kö ca 45 minuter på den egelska linjen innan personen behövde ha tillbaka sin telefon.
 

Jixxe

Medlem
Efter 3h i kö så fick jag hjälp av supertrevlig personal, har fått en ny biljett utskickad via email men när jag ska checka in så går det inte och det står

"Vi behandlar fortfarande din bokning och du får din e-biljett inom kort."

När kan man egentligen känna sig säker på sin biljett?
 
Toppen