Senaste nytt

Strul med ombokad Eurobonusresa - fick inte komma på planet

J-Dog

Medlem
När kan man egentligen känna sig säker på sin biljett?

Har en anhörig som sitter i liknande situation. Inställt flyg i går och blivit ombokad till ett flyg idag och har samma meddelande som dig - "Vi behandlar fortfarande din bokning och du får din e-biljett inom kort."

Vad jag dock fick förklarat för mig när jag ringde - rätt eller fel kan man aldrig vata när det gäller kundtjänst - så kan man inte få ett mobilt boardingkort på dessa ombokade flygningar. Du kan dock hämta/skriva ut ett boardingkort från din bokning eller så tar du ut ett boardingkort i pappert på flygplatsen.
 

Janne V

Medlem
Har en anhörig som sitter i liknande situation. Inställt flyg i går och blivit ombokad till ett flyg idag och har samma meddelande som dig - "Vi behandlar fortfarande din bokning och du får din e-biljett inom kort."

Vad jag dock fick förklarat för mig när jag ringde - rätt eller fel kan man aldrig vata när det gäller kundtjänst - så kan man inte få ett mobilt boardingkort på dessa ombokade flygningar. Du kan dock hämta/skriva ut ett boardingkort från din bokning eller så tar du ut ett boardingkort i pappert på flygplatsen.

Man kan testa med ursprunglig bokningskod via sas.se och se om bokningen finns där.
Hade ett liknande problem med App och bokning på en bonusresa i januari. Resan var bokad ToR och vi fick strul på utresan. Ombokning och nya biljetter på samma biljettnummer gjorde resten av bokningen helt försvann från appen. Via sas.se gick det att hitta återstående segment.men det gick ej att lägga till bokning i appen igen. Dock inga problem alls vid incheckning av hemresa på flygplatsen.
 
Toppen