Så ingen som helst mat på en flight som är över 10 timmar lång. Jag hade blivit helt galen. Jag undrar om man kan få ett gäng poäng i ersättning också.Sitter på SK935 mot SFO just nu i C-klass, ingen mat ombord idag heller och begränsat med dryck. Fick dock vouchers för 450dkk!
det var bland det lamaste jag hört, antar dock att det bara är "nöd ersättning" och att man även kommer kunna räkna med mer i form av delvis återbetalning, travel vouchers eller bra summa poäng. Även om de kan mena på att GG är att skylla så har man köpt en biljett av dem, och i ärlighetens namn måste det finnas alternativ, kosta vad det kosta vill, men att inte få käk eller ens tro att man på kastrup kan köpa mat som ska hålla i 10h för 450dkk är bara tafatt. uppenbart de inte hade en uns till contingency planning för ett sånt här scenario.Sitter på SK935 mot SFO just nu i C-klass, ingen mat ombord idag heller och begränsat med dryck. Fick dock vouchers för 450dkk!
Det jag undrar, vad är det för arbetskultur på Kastrup?
Hur många arbetstagare går ut i olaglig strejk eller lägger ner arbetet för att gå fackliga möten per år? Någon jävla ordning måste det väl vara även för danska arbetstagare!
Hur lätt att få flera tusen personers mat (ca 250-300 person per flight på en long haul flygning) i kort varsel? Jag tror inte det är så enkelt.uppenbart de inte hade en uns till contingency planning för ett sånt här scenario.
Jag tror det är en dansk förhandlingskultur i detta fall verkar det som att deras arbetsgivare sa upp ett par ingående avtal vilket gjorde att man gick ut i strejk. För länge sedan var jag anställd i Danmark och jag kan säga att det är långt ifrån vår "Svenska modell" (MBL etc......).Är det en speciell arbetskultur på just Kastrup, eller är det en generell Dansk kultur?
(inget ironiskt menat med frågan, den är ärligt ställd).