Är det inte bara att sätta sig i bilen direkt då och köra? Så skulle jag göra om jag skulle skriva ett stort avtal.Palazzi skrev:Jaha, fast i Italien då....Måste fixa hemresa för senast imorgon, för ska skriva ett stort avtal på onsdag (å jobbets vägnar)Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Är det inte bara att sätta sig i bilen direkt då och köra? Så skulle jag göra om jag skulle skriva ett stort avtal.Klicka för att utvidga...
Kika in på SAS Facebooksida. Otroligt aggressiv stämning och folk skriker ut sitt hat mot piloterna i affekt. Här är ett exempel:RobHK skrev:Nej så klart vet jag inte vad du som individ hade tyckt, men majoriteten hade hatat oss, nu tror jag dock inte att det hatas (än) mot piloterna..Klicka för att utvidga...
Gillar inlägget "RIP SAS". Och så är det ju, ett bolag överlever inte när dom anställda inte kör i samma fil. Tur att jag sålde SAS-aktierna i mars.Agö skrev:Kika in på SAS Facebooksida. Otroligt aggressiv stämning och folk skriker ut sitt hat mot piloterna i affekt. Här är ett exempel:"Vilka nollor ni är! Ni är inte värda någon jävla löneförhöjning, en hel nation hatar er.."Klicka för att utvidga...
Exakt, skulle ha en helt annan förståelse för denna strejk om det var utflaggning eller andra "behålla jobbet" frågor men detta tycks ju koka ner till rena pengar, mao girighet och snarstuckenhet när det handlar om såpass bra löner. Har tex inte sett många debattörer eller politiker som hittillls ryckt ut till försvar som var fallet under förra årets DY-strejk. Fattar inte argumentet att strejken är "laglig", det är även "lagligt" att skatteplanera, plocka ut osjäliga pensioner i förtid eller hänvisa till "inflation" när man får 20% löneökning på en mångmiljonlön. Moralen säger tack och lov något annat så det är direkt äcklande att man skall visa "sympati" och att piloterna är några sorts offer.RobHK skrev:Nej så klart vet jag inte vad du som individ hade tyckt, men majoriteten hade hatat oss, nu tror jag dock inte att det hatas (än) mot piloterna. Ser dock en facebook-grupp där EM supportrar nere i Paris står och sjunger sånger om piloter.Du missar dock min poäng, jag skulle såklart bli superglad om de dubblade min lön så som mina äldre kollegors till 120k, alla vill ju ha så hög lön som möjligt! MEN! jag anser snarare att det är mina kollegors lön som ska halveras och att kanske till och med jag är överbetald. Finans precis som ni piloter har haft en era av 20-30 år där vi simmat i en gräddfil, men fantastiska löner och villkor, vi har kunnat ta en oskäligt hög betalning på våra tjänster, av olika anledningar. Nu går inte det längre, varken inom ditt eller mitt yrke, inom mitt yrke stavas det Avanza, Nordnet, Internetbanker, Elektroniska lösningar osv. Inom ditt yrke stavas det RyanAir/Easy Jet/Air Asia osv. Då får man anpassa sig till verkligheten och inse att sötebrödsdagarna är över, tyvärr..Klicka för att utvidga...
Smithy skrev:Visst kan SAS få 1700 ansökningar av nybakade certifikatinnehavare som bara vill ha ett första jobb till vilket pris som helst, men SAS är faktiskt en hyffsat oattraktiv arbetsgivare för erfarna piloter i dagsläget. Jag har vänner som jobbar kvar både på Ryanair och Norwegian för att det betalar mer, det var helt otänkbart för 10 år sen att en svensk pilot inte skulle mörda för chansen att jobba på SAS.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Kika in på SAS Facebooksida. Otroligt aggressiv stämning och folk skriker ut sitt hat mot piloterna i affekt. Här är ett exempel:"Vilka nollor ni är! Ni är inte värda någon jävla löneförhöjning, en hel nation hatar er.."Klicka för att utvidga...
Ja, det där är ju en intressant lösning. Kanske skulle den kunna utvecklas mera. T e x skulle SAS kunna chartra 3-4 vagnar X2000 STO-CPH och ha incheckning + säk ombord samt lounge för att spara tid. Sedan direkt slussning från spåret till airside på CPH. Den lösningen skulle fungera bra för mig som bor centralt i Sthlm, men förstås sämre för anslutande med inrikesflyg.Steve skrev:SAS skriver på twitter att de ska bussa folk från Arlanda till Köpenhamn kl 10 och kl 14Klicka för att utvidga...
Tåget skulle väl i så fall gå ARN-CPH? Men att ha säkerhetskontroller tror jag inte är doable...Canadien skrev:Ja, det där är ju en intressant lösning. Kanske skulle den kunna utvecklas mera. T e x skulle SAS kunna chartra 3-4 vagnar X2000 STO-CPH och ha incheckning + säk ombord samt lounge för att spara tid. Sedan direkt slussning från spåret till airside på CPH. Den lösningen skulle fungera bra för mig som bor centralt i Sthlm, men förstås sämre för anslutande med inrikesflyg.Klicka för att utvidga...