Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Ett och annat (för att inte säga många) inlägg i den här tråden, tangerar den sandlådementalitet som frodas på Flygtorget.

Helt enlig på den punkten ! Flygtorget är ett dagis av wannabe piloter som tror dom kan och ett fåtal som gett upp att diskutera i forumet för att det är meningslöst att försöka övertyga ett tangentbords troll att han / hon / Hen ha fel...
 

RickardG

Medlem
hur långt fram erbjuder SAS nu gratis ombokning till alternativa rutter? I morgon? Tisdag? Familjen ska iväg på tisdag och jag försöker gärna få iväg dem med Lufthansa eller Austrian istället för att vänta och chansa, men bokar jag om på egen hand går priset upp från knappt 4000 kr till 21000 kr...
 

kaktusen

Medlem
Jag har en enkel resa bokad med poäng ARN-LLA ikväll med kidsen. Den är förstås inställd. Har därför säkrat upp och bokat ytterligare en i morgon kväll med SK 002. Jag tror dock att även denna blir inställd. Jag har pratat med SAS och enligt dom får dom inte använda sig av Norwegian. Utbudet är som bekant ganska begränsat till Luleå. Vad är alternativen?

Kan jag köpa fullprisbiljetter med Norwegian och få ersättning? Av SAS? Ta det via försäkringsbolaget (Folksam)?

Edit: Skatterna till resan är betalda med AMEX Elite.
 

Tonton

Medlem
Som nämt tidigare i tråden så går det nu att boka om flighter fram T.o.m. 13 Juni. Jag och min mor är bokade på SK1524 LHR- ARN på kvällen den 13e.

Bör man vara proaktiv och redan idag försöka ringa kundtjänst för att boka om, eller vänta tills vi är på flygplatsen imorgon?
 

AABack2ARN

Medlem
Tåg? Vilket just nu för visso är riktigt sunkigt på grund av banarbeten på alla håll och kanter. Nattåg 91 kräver i natt 2 (!) byten - i Västerås och Bålsta!
 
Toppen