Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Underleverantörer som JetTime, CityJet, Flybe, etc påverkas inte då enbart SAS-anställda piloter är uttagna.

Låter bra om detta stämmer. Ska till Hamberg från Köpenhamn på söndag ut i världen. Så jobbigt att missa första flighten när man bokat in 8 timmar i FCT.

Hur lång tid innan strejken skall börja skulle du tro att SAS börjar stoppa flighter?
Svårt att säga, men hade jag skött operations på SAS hade jag ställt in alla flyg som sover borta, eller förväntas landa hemma efter midnatt (ex. sista Londonflighten till Stockholm). När detta är beror ju på hur långt bort de vänder. Alicante behöver plockas hem tidigare än Helsingfors.

Eller som Kajjan säger: Ju längre bort från brandstationen man bor, ju tidigare får man ringa.

Bra, då finns ju möjligen ARN-OSL-LHR kvar som nödlösning för mig på Måndag om nu inte alla biljetter genast tar slut...

På VG.no stod också att avtalet för väktarna gick till medling, kommer de inte överens innebär strejken att OSL stänger för avgående trafik imorgon fredag, stämmer det?

Edit: såg slugger4567:s inlägg nu

På VG.no stod också att avtalet för väktarna gick till medling, kommer de inte överens innebär strejken att OSL stänger för avgående trafik imorgon fredag, stämmer det?

"MULIG STREIK VED OSLO LUFTHAVN FRA OG MED FREDAG
08.06.2016
11:10
Eventuell vekterstreik fra og med førstkommende fredag vil føre til at Oslo Lufthavn må stenge avgangshallen av sikkerhetshensyn. Dermed vil det ikke bli mulig å reise fra Oslo Lufthavn. Passasjerer som lander i Oslo og skal videre til andre destinasjoner kan også bli berørt."

Oslo Lufthavn - Avinor

Toppen