Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

mha321

Medlem
Visst var det strejk planerat från 18:00 i morgon fredag?
Ska hem med 18:25 i morgon från Arlanda till Luleå, ska nog prova boka om till ett tidigare plan.
Tänk på att de förra gången ställde avgångarna ut från Arlanda ett par timmar *före* stejkens planerade utbrott (det blev ju inte någon strejk till slut), för att inte får crew och plan stående på outstation under strejken. Så boka inte om till det precis före...
 
Visst var det strejk planerat från 18:00 i morgon fredag?
Ska hem med 18:25 i morgon från Arlanda till Luleå, ska nog prova boka om till ett tidigare plan.
Yes. Från Svensk Pilotförening varslar om konflikt... - Svensk Pilotförening | Facebook

Varslet omfattar de medlemmar i SPF som är anställda av SAS, tjänstgör som piloter på kortlinjer och har Arlanda som bas. Medlemmarna lägger ner allt arbete fredag 10 juni, kl. 18:00 om inte parterna når en överenskommelse om nytt kollektivavtal.​
 

SASmackan

Medlem
Jag kontaktade SAS angående min 12:45 flight till CPH. SAS sa att den med allra största sannolikhet inte skulle beröras, men eftersom det var gratis att boka om flyget så ändrade jag min biljett till 07:10 flyget istället. Så långt ifrån strejken som möjligt...

Är inte sugen på att missa SWE-IRL...
 
  • Gilla
Reactions: thh
Toppen