Förstår inte riktigt vad du menar här. För mig är det oerhört blåögt att frivilligt betala 50% av sin lön i skatt. Du har betalt skatt i de länder du jobbat i, sen har du frivilligt betalt skatt i Sverige också. Låter lite galet i mina öron.Sverige måste bli mindre blåögt.
Annars hade Du inte ställt Din fråga till mig om skatter. Eller hur?
Förstår inte riktigt vad du menar här. För mig är det oerhört blåögt att frivilligt betala 50% av sin lön i skatt. Du har betalt skatt i de länder du jobbat i, sen har du frivilligt betalt skatt i Sverige också. Låter lite galet i mina öron.
Du kan ju kräva tillbaka pengar vid dubbelbeskattning. Vet att det är knöligt särskilt från USA. Meningen är inte att man ska skatta i 2 länder men kan vara så att man behöver göra det initialt för att sen kräva tillbaka.
Slänger ut en fråga om ersättning i hopp om att ngn kan detta bättre än mig alternativt hänvisa till tråd där detta avhandlas.
Finns det ngn ersättning att hämta och isf var?
Slänger ut en fråga om ersättning i hopp om att ngn kan detta bättre än mig alternativt hänvisa till tråd där detta avhandlas.
Finns det ngn ersättning att hämta och isf var?
Är det någon som fått svar från kundtjänst angående begäran om ersättning för utlägg pga strejken? Skickade in 13 juni som EBD och det är fortfarande tyst, sånär som autosvaret om långa väntetider...