erc
Medlem
Därför att ett gäng Maltaresenärer bokats om till den för att sedan flyga Lufthansa från FRA till MLA.Varför skulle det vara det? Låter som en typisk rutt för svensk hantering.
Därför att ett gäng Maltaresenärer bokats om till den för att sedan flyga Lufthansa från FRA till MLA.Varför skulle det vara det? Låter som en typisk rutt för svensk hantering.
Så var det tidigare. Men systemet börjar bli uppluckrat. En slumpvis vald dag (onsdag 8/6) visar att
av 16 direktflyg den dagen utfördes 12 av norsk maskin (SK481, 843, 847, 483, 849, 489, 867, 491, 885, 493, 883, 897)
Övriga 4 flögs av svensk besättning (SK485, 495, 499, 1483)
Men tyvärr kan man inte dra slutsatsen att alla 8xx-nummer är med norsk maskin. Det beror på veckodag också. I går fredag flögs t.ex. SK867 och 885 av svensk maskin.
Men kontentan av detta är ändå att 8xx oftast innebär norskt och 4xx kan vara antingen eller.
När jag skriver norsk/svensk maskin menar jag förstås inte registreringen, utan maskinens hemmabas.
Det kan väl lika väl vara för att SAS tror att strejken är över då. Känns mkt osannolikt att de låter norska piloter flyga "svensk" trafik.Därför att ett gäng Maltaresenärer bokats om till den för att sedan flyga Lufthansa från FRA till MLA.
Jag tror (hoppas) att den tar slut ikväll, så jag vågar boka min resa på tis-fre MMX-ARN-CPH.Det kan väl lika väl vara för att SAS tror att strejken är över då. Känns mkt osannolikt att de låter norska piloter flyga "svensk" trafik.
Nu blir jag nyfiken, vart är du på väg?Just nu på ARN T5:
Tomt i incheckningen
Köfritt i security
En köande pers i service center airside.
Öde i loungen
Ringde SAS i eftermiddags. Stod i kö en dryg minut.