Senaste nytt

Strawberry och Norwegian julkalender 2023

Doctor-X

Medlem
Jag hade samma problem. Mailade dem den 27e och fick svar efter knappt 2 timmar att de skickat vidare till it avdelningen. Den 28e landade justerade poäng på kontot.

De har onekligen upprepade problem med att hantera sina kampanjer men kundtjänst har alltid gjort ett bra och snabbt jobb att reda ut det för mig.

Köpte presentkort sent på kvällen 22:a dec, bokfört 27:e dec på Strawberry MC, poängen in på Strawberrykontot 28:e dec men endast med 10+10p/100kr, mailade till Platinum-mailen 28:e med bifogat kontoutdrag från Strawberry MC, printscreen från Strawberrykontot och PDF-kopia på presentkortet - rätt summa poäng på Strawberrykontot inom 2h efter första mailet.
 

jerixon

Medlem
Det är ju helt omöjligt att hålla koll på poängen och om man har fått in korrekt. Både appen och hemsidan är ju under all kritik!
 

mha321

Medlem
Det är ju helt omöjligt att hålla koll på poängen och om man har fått in korrekt. Både appen och hemsidan är ju under all kritik!
Ja den är riktigt riktigt dålig. Särskilt med saker som att det finns ett filter för "visa mastercard". Som ändrar exakt ingenting i listan.

Jag har helt gett upp att hålla koll på generella poäng och missar säkert en hel del där. Fokuserar på att endast bry mig om själva hotell poängen och bättre kampanjer.
 

Shoreline

Medlem
Ja den är riktigt riktigt dålig. Särskilt med saker som att det finns ett filter för "visa mastercard". Som ändrar exakt ingenting i listan.
Om du har ett Strawberry Mastercard, och får in poäng och kvalificerade nätter genom det kortet, så ändras listan. Åtminstone för mig, på iOS.
 

hco

Medlem
Den gör det inte för mig på Android. Och har inte gjort på flera år.
Dito. Det var länge sedan den funktionen slutade att fungera. Trist egentligen. Har använt den tidigare.

Nu känns det som meningslöst att ge feedback på saker som fungerar dåligt med app/web. Ids bara skriva om det är poäng som saknas (och det är support duktiga på att ta hand om).
 

mrestes

Medlem
Jag har inte sett ännu. Däremot en betalning via appen, en liten stund efter en bokning på Selma Spa, fick korrekt 3 poäng direkt. Fick även SAS poäng direkt på den betalning så det blir en bra trippel dip på den vistelsen. Får skriva igen om presentkortet.
Nu ramlade in 3570 poäng till.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

mrestes

Medlem
Julkalendern är väl lite sådär… men dagens lucka ger 15% rabatt på Strawberry-presentkort. Tex 850kr för ett med värde 1000kr.

Är det någon som känner till några fällor med dem?


Kan har hittat en fälla. Frun både nyligen på Selma Spa. Rummet betalades i förskott i december för att få 3*trippelpoäng på Strawberry Mastercard. Resten, middagar, spa... satts upp på rummet och betalades med presentkortet köpt i december.

Nu när hon har checkat ut fick hon endast poäng för rummet, inget för allt extra trots att det debiterades till rummet.
När hon skulle rapportera saknad poäng hittade hon detta; "För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), presentkort, samt vid “Complimentary”-rum, ges inga bonuspoäng."

Det konstiga är att när hon var på spa bodde jag på Comfort Arlanda. Där betalade jag rummet med samma presentkort. Men jag fick poäng precis som vanligt.

Hon har rapporterat ändå. Får se vad som händer. Men om det är standard att inte få bonuspoäng när man betalar med presentkort är det ingen bra idè att köpa de när Strawberry Mastercard har 3*trippelpoäng om presentkort är till fullpris. För då ge ett presentkort på 1000 kronor 900 poäng vid inköp men du förlorar 1200 poäng när det används om du är Guld medlem.
 
Toppen