Senaste nytt

Strawberry och Norwegian julkalender 2023

ekf

Medlem
Mailsvar från Strawberrys kundtjänst
Jag fick helt motstridigt svar från kundtjänst... Får väl se vad som händer...

"Vi kan se i din skärmdump att du gjorde ditt inköp idag, den 22a. Det kan ta upp 48 timmar innan köpet registreras på din profil. Systemet ska hantera detta automatiskt angående dina trippel poäng, men om de inte läggs in framåt nästa måndag, vänligen kontakta oss igen så kikar vi på det."
 

mrestes

Medlem
Jag fick helt motstridigt svar från kundtjänst... Får väl se vad som händer...

"Vi kan se i din skärmdump att du gjorde ditt inköp idag, den 22a. Det kan ta upp 48 timmar innan köpet registreras på din profil. Systemet ska hantera detta automatiskt angående dina trippel poäng, men om de inte läggs in framåt nästa måndag, vänligen kontakta oss igen så kikar vi på det."
Jag skrev så här i mitt epost och så svarade dem. Hur som helst så tror jag det blir löst för både dig och mig.

"Jag har hört att man behöver kontakt er för att få trippelbonus poäng för inköp av presentkort hos Strawberry med Strawberry Mastercard nu under kampanjen i december, dvs 90 bonuspoäng per 100 kr jag spenderar hos Strawberry.

Jag har just köpt ett presentkort och betalat med min Strawberry Mastercard. Priset var 5100. Kan ni se till att bonuspoängen blir korrekt. Här är kvittot på inköpet. " "Jag har tagit detta vidare med de som hanterar dessa efterregistreringar så kommer dina poäng synas inom 3 arbetsdagar."
 

mrestes

Medlem
Jag fick helt motstridigt svar från kundtjänst... Får väl se vad som händer...

"Vi kan se i din skärmdump att du gjorde ditt inköp idag, den 22a. Det kan ta upp 48 timmar innan köpet registreras på din profil. Systemet ska hantera detta automatiskt angående dina trippel poäng, men om de inte läggs in framåt nästa måndag, vänligen kontakta oss igen så kikar vi på det."
Nu syns poäng och det blev inte trippel. Nu ska vi se om det fixas som lovat. Din agent hade iallafall fel om första steget.
 

ekf

Medlem
Sista luckan:

God jul! Få 24 % rabatt på alla flygresor och hotell​

I dag firar vi med rabatt på alla flygrutter och hotell. Överraska familjen eller en vän med en resa i början av året. Få 24 % rabatt på flyg och hotell. Vi önskar dig en riktigt god jul!

Boka senast 24/12 2023 kl. 23:59. Flyg mellan 8/1-30/3 2024. Bo mellan 1/1-8/4 2024.


 

guwonder

Medlem
The Christmas calendar is a bit like that... but today's slot offers a 15% discount on Strawberry gift cards. For example SEK 850 for one with a value of SEK 1000.

Does anyone know of any traps with them?


I used the gift cards extensively when there was a 5x the status night promo applicable during the pandemic. The only “traps” I encountered while running accounts to Platinum status that there were a couple of occasions where:

1) the hotels’ payment system went down and they were only taking bank card payments via a workaround; and

2) a couple of hotels billed the electronic gift cards twice or otherwise wrongly when they shouldn’t have.

The incorrect billing of the gift cards at the hotels got fixed via email, but it’s a reminder to keep a close eye on the gift card balances before checkin in and even after paying and checking out.
 

mha321

Medlem
Nu syns poäng och det blev inte trippel. Nu ska vi se om det fixas som lovat. Din agent hade iallafall fel om första steget.
Jag hade samma problem. Mailade dem den 27e och fick svar efter knappt 2 timmar att de skickat vidare till it avdelningen. Den 28e landade justerade poäng på kontot.

De har onekligen upprepade problem med att hantera sina kampanjer men kundtjänst har alltid gjort ett bra och snabbt jobb att reda ut det för mig.
 

mrestes

Medlem
Jag hade samma problem. Mailade dem den 27e och fick svar efter knappt 2 timmar att de skickat vidare till it avdelningen. Den 28e landade justerade poäng på kontot.

De har onekligen upprepade problem med att hantera sina kampanjer men kundtjänst har alltid gjort ett bra och snabbt jobb att reda ut det för mig.
Jag har inte sett ännu. Däremot en betalning via appen, en liten stund efter en bokning på Selma Spa, fick korrekt 3 poäng direkt. Fick även SAS poäng direkt på den betalning så det blir en bra trippel dip på den vistelsen. Får skriva igen om presentkortet.
 
Toppen