Senaste nytt

Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

Den enda friskrivningen jag hittar på strawberry.se är "På Sommerro gäller inte förmåner om uppgradering." men det hindrar ju inte att hotellet själv begränsar lite vad de vill.

Gick det att köpa mat och liknande i baren? Det går inte att endast köpa alkohol.
Nej. Endast i resturangen. I receptionen stod det en skylt att massa olika snacks ingick i kupongen men total stopp när jag skulle plocka på mig. Endast dryck... Vatten, pepsi, Zingo eller 7up.

Nej. Endast i resturangen. I receptionen stod det en skylt att massa olika snacks ingick i kupongen men total stopp när jag skulle plocka på mig. Endast dryck... Vatten, pepsi, Zingo eller 7up.
Är tyvärr så det brukar vara (även om vissa i recpetionen ibland tillåter undantag) dvs. i kylarna i recpetionen så går det att lösa in mot typ dryck, risifrutti osv liknande men inte snacks. Du kan inte heller, som valin skriver ovan, lösa in mot alkohol i baren om du inte samtdigt köper mat av dem.

Är tyvärr så det brukar vara (även om vissa i recpetionen ibland tillåter undantag) dvs. i kylarna i recpetionen så går det att lösa in mot typ dryck, risifrutti osv liknande men inte snacks. Du kan inte heller, som valin skriver ovan, lösa in mot alkohol i baren om du inte samtdigt köper mat av dem.
Aldrig varit med innan. Varit fritt blås och ganska generöst med att runda upp också.

En fri dryck per dag också borta här åtminstone...

Aldrig varit med innan. Varit fritt blås och ganska generöst med att runda upp också.

En fri dryck per dag också borta här åtminstone...
Det beror nog på hotell, i stort sätt alla jag bott på senaste 5 åren är det strikt grejer från kylen, eller mat i restaurangen.
Hobo i Stockholm har man dock alltid kunna välja fritt på. Mitt vanliga hotell i gbg fick jag nu senast ta snacks på.

Bor man en vecka och inte äter i restaurangen får man typ 16 ramlösa annars...

Jag lyckas ej längre att boka i app eller på web för de äldre bonuspoängen. Man kan se tillgänglighet i listan och välja hotell men när det kommer till att välja betalningsmedel så går det inte att välja något annat än Kr eller Spenn. Lossnar det inte över helgen så provar jag att ringa in en bokning på måndag. Fenomenet för mig nytt sedan de uppdaterat sidan (måste ha varit de senaste veckorna?!)

EDIT: provade mig vidare. Det går att boka om man gör det genom sin profil —> Mina bonuspoäng —> väljer boka bonusnatt
I appen eller direkt på bokningstiden lyckas jag dock inte få fram poängpriset

Fick som sagt bara 300 spenn när jag betalade kulinarisk weekend i Göteborg för 6000 kr, när jag påtalade problemet förstod inte kundtjänst vad som som gick fel. Ny e-post och citera från deras hemsida vad gäller Mastercard. Jag ska ha 600 spenn för betalningen.

Det har också gått utför för kundtjänsten, eller snarare tumskruvarna är betydligt mer åtdragna tyvärr.

Toppen