Senaste nytt

Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

FilipJ

Medlem
Tänkte en samlingstråd för exempel på hur Strawberry misslyckats med att uppfylla våra förväntningar.

Dagsfärskt exempel:
Fick mail om "sommarrea på 180 hotell!"
I och med att jag överväger en övernattning till helgen gick jag in och tittade på vad som fanns i kampanjen. Gjorde min sökning 15 minuter efter att mailet nådde mig (2 juli, kampanjen giltig 2-7 juli).
Av de 82 hotell som skulle vara applicerbara i Sverige hade alla förutom 3 priset slutsålt. Hotellet som var tillgängliga var Arlanda XPO, Arlanda Comfort, och Clarion Sense Luleå. Inte så användbar kampanj att rulla ut som användbar.

Samma för mig, ska till Helsingfors senare i sommar och alla hotellen där som skulle vara tillgängliga var utsålda på kampanjpriset

Samma för mig. Sökte omedelbart men slutsålt.

Elgiganten hade den taktiken för i världen. Man annonserade en apparat till otroligt lågt pris. Men sedan hade man typ ett exemplar i hela sverige till det priset, och hela upplägget var att lura in kunder i butiken och sedan sälja på de dyrare alternativ.

Samma vibbar för den här sommarkampanjen.

Söker random datum i juli och får upp en hel del tillgängligt till kampanjpris. En del för 999, ganska många dyrare men också några få billigare. Priset som annonserades var ju ett från pris.
I centrala Stockholm verkar det vara dåligt med tillgänglighet.

Kundtjänst briljerar inte. Skrev och fråga varför jag inte fått trippla poäng för köp med Strawberry Mastercard på hotellen. Svaret var att jag inte bokat hotellet inom kampanjperioden...

Ridå.

Ser dom inte själva hur tokigt det blir hela tiden? Om man jobbar i en kundtjänst och inte har koll på allt, fråga en kollega.

Kundtjänst briljerar inte. Skrev och fråga varför jag inte fått trippla poäng för köp med Strawberry Mastercard på hotellen. Svaret var att jag inte bokat hotellet inom kampanjperioden...

Ridå.

Ser dom inte själva hur tokigt det blir hela tiden? Om man jobbar i en kundtjänst och inte har koll på allt, fråga en kollega.
Oj. När jag skickade epost igår löste de mitt problem med trippel poäng på Clarion Stockholm inom ett par timmar.

Lite grann som upplevelsen på At Six. Vissa anställda är riktigt bra, andra är en total katastrof.

Oj. När jag skickade epost igår löste de mitt problem med trippel poäng på Clarion Stockholm inom ett par timmar.

Lite grann som upplevelsen på At Six. Vissa anställda är riktigt bra, andra är en total katastrof.
I Strawberrys fall är det tyvärr 9 av 10 ggr som dom själva inte inser att dom gör fel. Gissar på ganska hög personalomsättning på kundtjänst.

Toppen