Senaste nytt

Strawberry bokningsnummer

Om jag gjort en ny bokning på samma datum och med samma pris som en tidigare bokning (ombokning pga poäng kampanj), hur vet jag då vilken bokning jag skall avboka på hemsidan?

Om jag gjort en ny bokning på samma datum och med samma pris som en tidigare bokning (ombokning pga poäng kampanj), hur vet jag då vilken bokning jag skall avboka på hemsidan?

Mycket bra fråga. Härligt corner case – här strular våra olika bokningsnummer till det lite just nu. Ändring är på gång.
Men testa följande:
1. Leta upp din bokningsbekräftelse i din mail. Leta efter den första (som du vill avboka).
2. Gå till https://www.strawberry.se/mina-bokningar/ i utloggat läge
3. Sök fram bokningen, använd bokningskoden du fick i din bokningsbekräftelse på mailen, och avboka.

Funkar det?

Jag brukar kolla på bokningsnumret på hemsidan, högre nummer = bokat senare än ett med lägre nummer.

Men mycket bra poäng i övrig. Jag tar med med feedbacken till teamet, bokningarna bör kunna differentieras bättre på något sätt på mina sidor när man är inloggad.

Nu när vi har dig på tråden mbb, passar jag på att fråga om det finns något enkelt sätt att få in resebyråbokningar av hotel i appen/profilen? Specifikt Quality Hotel Luleå som är det hotel som jag oftast får bokat via resebyrå. De försöker skicka med mitt medlemsnummer i bokningen men det är ändå inte alltid receptionen ser det vid check-in.

Nu när vi har dig på tråden mbb, passar jag på att fråga om det finns något enkelt sätt att få in resebyråbokningar av hotel i appen/profilen? Specifikt Quality Hotel Luleå som är det hotel som jag oftast får bokat via resebyrå. De försöker skicka med mitt medlemsnummer i bokningen men det är ändå inte alltid receptionen ser det vid check-in.
Inget svar på frågan men en annan datapunkt är att för mig brukar bokningen gjord genom resebyrå dyka upp i appen men det är inte alltid hotellet ser min status innan incheckning.

Tyvärr har jag inte hittat något mönster för varför det fungerar ibland och ibland inte att hotellet ser status.

If your hotel reservation has the same name and same primary email address (or is it phone number?) as on the Strawberry account, the Strawberry membership number seems to end up being automatically loaded under the new booking system. If the travel agency can load the primary email for the booking and everything else to match the info on Strawberry account, then perhaps it may work better to auto-load the Strawberry number.

Personally, I have had an improvement in room upgrades with the new booking system, so I hope they fix this for you if that or a slower check-in is your concern.

• Gilla
Reactions: hco
Har själv kunnat lägga in dessa bokningar via appen och allt har fungerat med status mm

Toppen