Ringde AMEX igen och kom till samma tjej. Hon blev väldigt upprörd över att jag ringde igen och höjde rösten mot mig. Hon sa att det kommer inte hjälpa hur många gånger jag än ringer. Kändes väldigt oproffosonelt, oavsett om jag ringde igen eller inte.
Hon sa åter igen att ombokningar inte ingår. Det enda de erbjuder är att täcka mina kostnade med upp till 1500kr mot uppvisande av kvitto.
Känner mig inte imponerad av försäkringen på detta kort som profilerar sig som ett kort inriktad mot resenärer. Kanske mitt fel att jag inte läst hela det finstilta innan. Men jag tog förgivet att man kunde göra två bokningar med 24h mellanrum utan att behöva känna sig orolig.
Jag kollade villkoren för både premium och elite och båda är lika illa i detta fall - du kan få ersättning för att du missar flyget, men det är ju typ 1500kr. Det finns inga provisioner för att ersätta dig för att du faktiskt missar flyget och måste boka nytt. Har du någon mer reseförsäkring, tex via din hemförsäkring?
Min kära hemförsäkring resonerar ungefär likadant som Amex. Det står dock "Extrakostnader om du blir försenad vid avresan på grund av exempelvis en trafikolycka." men hon tycker att mina resor är helt separata och sen började hon prata om att jag inte sitter på färdmedelt som försenat mig. När jag ifrågasatte det hela och att jag inte förstod skillnaden mellan försenat färdmedel då jag sitter på färdmedelt och där färdmedelt blivit inställt, så sa hon att hon inte tyckte att vi kommer någon vart och tackade för sig.