Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Det stämmer - man ska ha tillträde med plusbiljett men jag fick av någon anledning inte komma in. SAS har dock ersatt mig. Återkoppla gärna när du varit där!

Personalen i TAP Lounge Lissabon verkar fortsatt tveksamma att släppa in SAS Plus i loungen. Hängde upp sig på att jag som guld endast fick ta med en gäst, och jag fick argumentera att samtliga i familjen åkte plus, och att guldkortet kunde han bortse ifrån. Men efter lite funderande så släppte han iaf in oss.

Personalen i TAP Lounge Lissabon verkar fortsatt tveksamma att släppa in SAS Plus i loungen. Hängde upp sig på att jag som guld endast fick ta med en gäst, och jag fick argumentera att samtliga i familjen åkte plus, och att guldkortet kunde han bortse ifrån. Men efter lite funderande så släppte han iaf in oss.
Verkar vara lite personberoende (som så mkt annat tyvärr). Vi (2) hade inga problem att bli insläppta på PLUS-biljetter (är EBS/EBB).

Hej, en fråga här. Ska imorgon flyga från Arlanda till Trondheim via Oslo. På plats i Oslo har vi 2 timmar. Frågan jag har är vilken lounge man borde besöka, inrikes eller utrikes-loungen? Har hört mycket gott om den nya inrikes, men samtidigt vill man ju kunna äta. Vilken tycker ni är bäst? :)
Tacksam för svar.

Hej, en fråga här. Ska imorgon flyga från Arlanda till Trondheim via Oslo. På plats i Oslo har vi 2 timmar. Frågan jag har är vilken lounge man borde besöka, inrikes eller utrikes-loungen? Har hört mycket gott om den nya inrikes, men samtidigt vill man ju kunna äta. Vilken tycker ni är bäst? :)
Tacksam för svar.

På två timmar hinner man med bägge loungerna.

Hahaha förvisso sant, men med tanke på hur trötta vi kommer vara så slipper vi nog helst det. Har varit på utrikes tidigare vilken jag verkligen gillade, så hade kanske varit kul att se något annat.

Är det viktigt att få mat så hade jag svängt förbi utrikesloungen, jag tycker att inrikes har sämre matutbud (och färre lediga sittplatser).

På grund av norskt mupperi så bör man dock inte stanna för länge på utrikes, eftersom det är en ungefär 10-procentig risk att man måste passera säkerhetskontroll när man sedan ska gå över till inrikesterminalen (och har man bagage måste man gå till en disk och checka in det igen).

Toppen