Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Är det fler som har ansökt om ersättning för att man inte har fått det som man var berättigad till när man köpte resan? Finns det någon röd tråd i hur många poäng man får?
 
Är det fler som har ansökt om ersättning för att man inte har fått det som man var berättigad till när man köpte resan? Finns det någon röd tråd i hur många poäng man får?

Fick loungevouchers (kan endast användas i SAS lounge vid avgång med SAS eller Wideroe) efter att ha påpekat att bokningen av resan ifråga gjordes innan SAS publicerade förändringen (i detta specifika fall avslutat samarbete med lounge i Las Palmas).
Sparar inte på Eurobonus så vet inte vilka poängsummor det kan gälla, dock var detta det första ersättningsförslaget från SAS kundtjänst.
Ekonomisk ersättning utesluten enligt samma kundtjänst.
 
Fick loungevouchers (kan endast användas i SAS lounge vid avgång med SAS eller Wideroe) efter att ha påpekat att bokningen av resan ifråga gjordes innan SAS publicerade förändringen (i detta specifika fall avslutat samarbete med lounge i Las Palmas).
Sparar inte på Eurobonus så vet inte vilka poängsummor det kan gälla, dock var detta det första ersättningsförslaget från SAS kundtjänst.
Ekonomisk ersättning utesluten enligt samma kundtjänst.

Ett lounge besök betalat med poäng kostar 3000 poäng för statuslös.
 
I dagens nyhetsbrev förtydligar SAS lounge-utbudet:
SLAPPNA AV I STAR ALLIANCE LOUNGER

Som Guld- eller Diamantmedlem i SAS EuroBonus har du tillgång till lounger över hela världen, som våra partners inom Star Alliance står bakom. Ta hjälp av verktyget ”Star Alliance Lounge finder” för att hitta en lounge på ditt resmål. Tänk på att lounge märkt med ”Contract Lounge” endast är tillgänglig i Aten, Amsterdam och Warszawa.
 
Onödigt med contract lounge på Athen och Warszawa där det redan finns Star Alliance lounger.

Det känns ju genuint ogenomtänkt. Hur försvarar man det? Vill man styra besökarna till, för SAS, billigare alternativ? Det är ju inte snyggt ur ett alliansperspektiv, och dumt för passagerare på andra destinationer som nu står utan denna förmån.
 
Det känns ju genuint ogenomtänkt. Hur försvarar man det? Vill man styra besökarna till, för SAS, billigare alternativ? Det är ju inte snyggt ur ett alliansperspektiv, och dumt för passagerare på andra destinationer som nu står utan denna förmån.
Dom kanske sitter fast i långa kontrakt?
 
Har jag läst rätt i tråden att SAS har inte längre lounge i Alicante? Ska flyga hem imorgon o vill förstår mina options. Är EBD om det hjälper något.
 
Toppen