Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Såg detta på SAS hemsida, att man som Plus får gå till SAS Lounge på utresa men inte hemresa. Konstigt.
Jag menar om man har två enkelbiljetter hur ska dom veta om man är på ut eller hemresa?
Men som jag tolkar det hela så borde väl Brussels Airlines loungen fortfarande gälla för SAS Plus i Bryssel?
_20170207_205442.JPG

Såg detta på SAS hemsida, att man som Plus får gå till SAS Lounge på utresa men inte hemresa. Konstigt.
Jag menar om man har två enkelbiljetter hur ska dom veta om man är på ut eller hemresa?
Men som jag tolkar det hela så borde väl Brussels Airlines loungen fortfarande gälla för SAS Plus i Bryssel? Visa bifogad bild 61054
Håller med, mycket märklig tabell.
Brussels lounge måste väl räknas som en Star Alliance lounge så då ska det fungera fint, och de löser det väl genom att plus fortfarande kodas in som C på boardingkortet?

Såg detta på SAS hemsida, att man som Plus får gå till SAS Lounge på utresa men inte hemresa.
Tog en titt och inser att dom med "hemresa" avser "ankommande", se tabellen under där bara diamond har tillgång till sas lounge på "hemresan" och inte guld. Så SK IT slagit till igen...

Edit: Och vid förklaringen av * står det:
* Tillträde till SAS-lounger endast vid ankomst på en långdistansflygning med SAS (utom New York).

Tog en titt och inser att dom med "hemresa" avser "ankommande", se tabellen under där bara diamond har tillgång till sas lounge på "hemresan" och inte guld. Så SK IT slagit till igen...

Edit: Och vid förklaringen av * står det:
* Tillträde till SAS-lounger endast vid ankomst på en långdistansflygning med SAS (utom New York).

Förstår hur du menar nu. Men jag ringde upp till SAS som förtydligade det hela, på hemresa inom Europa i SAS PLUS gäller ej SAS Lounge. Och en jag chattade med på SAS.se rekommenderade mig att köpa enkelbiljetter

Och en jag chattade med på SAS.se rekommenderade mig att köpa enkelbiljetter
Det var typ det dummaste jag har hört på länge!

Att tillgång till SAS-loungen på CDG skulle baseras på vilken fare basis jag har på biljetten, där två biljetter i samma kabinklass och bokningsklass skulle ha olika villkor, vore barockt och dessutom skulle kräva ett helt annat IT-stöd.

Toppen