Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Ja se där... fanns inte med förut men nu ser jag att det ligger med 30 april så de verkar ha bakdaterat.
Tackar! :)

Varför är det olika? Jag har inte fått några spendbaserade nivåpoäng ännu.
Någon som fått både 20k nivåpoäng för att de var ”out of sync” och sen sina spendbaserade poäng?

En del fick väl Mars-spend den 30:e april och verkar som att vissa inte fått den och kommer få mars + april den 30:e maj?

Jag har fått 20k samt endast mars-spend hittills, har inte sett någon som redan hunnit få april-spend

Varför är det olika? Jag har inte fått några spendbaserade nivåpoäng ännu.
Någon som fått både 20k nivåpoäng för att de var ”out of sync” och sen sina spendbaserade poäng?

Jag fick mina 20k den 10:e april och sen fick jag en portion nivåpoäng den 30:e april.

IMG_6215.jpeg
Amex refererar helt och hållet till SAS kundtjänst för frågor kring spendbaserade nivåpoäng. Återstår att se om SAS håller med…

Visa bifogad bild 165019
Amex refererar helt och hållet till SAS kundtjänst för frågor kring spendbaserade nivåpoäng. Återstår att se om SAS håller med…
Jag fick mina 20k den 10:e april och sen fick jag en portion nivåpoäng den 30:e april.

Efter att SAS då i sann moment 22-anda refat mig tillbaka till Amex så ringde jag Amex. De var då ganska hårda på att inga spend-baserade poäng skall komma förens slutet av maj då aprils spend betalats. Jag lyfter inte vidare på denna sten men kan konkludera att vissa haft mer tur än andra.

Det är i metall. Ett extrakort ingår, ytterligare kostar 525kr/år?
Fick hem korten och skulle beställa ett till extrakort och då blir den annullerad direkt

Amex kundtjänst: ”Det går inte att ha fler än ett extrakort”

Precis innan jag uppgraderade så dubbelkollade jag också med supporten i chatten som sa att det gick…

Får bli Mastercard premium framöver. Amex får ju aldrig sitt skit att funka.

Attachments

• IMG_5950.png
    IMG_5950.png
    456,8 KB · Visningar: 101
Toppen