Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Jag talade just med kundtjänst som sade att jag inte var berättigad till de 20k utlovade nivåpoängen trots uppgradering premium-elite i Mars. Anledningen till detta var att jag nedgraderat från Elite - Premium i November och fick 20k under min föregående kvalperiod Jan-Jan) i Juni 2024.
Imo känns det tveksamt då jag uppgradera just eftersom jag fick ett personligt erbjudande om att ”just nu får du 20k nivå poäng OM du uppgraderar innan 1 April”. Någon av er som klarat ut det eller åkt på samma ”blåsning”?

Jag talade just med kundtjänst som sade att jag inte var berättigad till de 20k utlovade nivåpoängen trots uppgradering premium-elite i Mars. Anledningen till detta var att jag nedgraderat från Elite - Premium i November och fick 20k under min föregående kvalperiod Jan-Jan) i Juni 2024.
Imo känns det tveksamt då jag uppgradera just eftersom jag fick ett personligt erbjudande om att ”just nu får du 20k nivå poäng OM du uppgraderar innan 1 April”. Någon av er som klarat ut det eller åkt på samma ”blåsning”?
Villkoren var innan att man inte kunde få mer än 20k nivåpoäng per kort och år, för att folk inte skulle kunna säga upp/nedgradera och sedan skaffa elite igen för att få flera omgångar av nivåpoäng. Beklagligt om de formulerat erbjudandet slarvigt, har du gått igenom vad det finstilta bortanför det generiska erbjudandet forumlerat?
Jag tycker det är rimligt att du inte får fler nivåpoäng baserat på tidigare villkor. Kanske kan du argumentera för att få kortavgiften tillbaka om det finstilta inte behandlade situationen där man redan fått nivåpoäng under samma 12 månadersperiod.

Jag minns inte om jag fått 20 000 bonuspoäng vid uppgraderingen. Hade för mig att jag fått det, men syns inte under senaste aktivitet. Syns det för någon annan som uppgraderade?

Attachments

• IMG_8109.jpeg
    IMG_8109.jpeg
    412,7 KB · Visningar: 56
Toppen