palmen
Moderator
Absolut kan det strula för några, men att efter en dag slå på stora trumman, skicka ut call to arms, sätta upp mail listor för att skicka in till amex osv är att gå till överdrift (du kan ju titta diverse facebook grupper för vad som händer där).Oavsett vad Amex lovar eller inte så lyckas de ju av någon outgrundlig anledning alltid att strula till det för en del av sina medlemmar, så oron är verkligen befogad. Här gäller det dessutom nivåpoäng som kan vara väsentliga för LTG eller en vanlig uppgradering. Jag kan slå vad om att det dyker upp inlägg här i maj och senare med vittnesmål att de har schabblat till det igen.![]()
Finns enligt mig absolut ingen anledning att göra något ännu. Om man inte sett något när ordinarie poäng från Amex betalas ut, vilket borde vara om ca 1 vecka så kan det ju vara läge att börja se om sitt hus för vad som hänt och om andra har samma problem.
Att vara orolig och få "panik" dag 2 av 30 är sällan ett vinnande koncept, oavsett vad det gäller.
När brukar du få dina poäng? I mars eller någon annan gång på året?Nja inte helt sant! Jag har haft mitt kort lääänge och fick mina 20 000 poäng nu i mars. Har 1/12 - 30/11 som år på Eurobonus.
Om svaret är att de brukar komma i mars så är det därför du fått dom i mars i år igen.
De 20k poäng som ska betalas ut till folk är för de som har kvalår som slutar april till december där de inte har fått "årets" poäng innan förändringen till det nya systemet.